رتبه چهارم گلستان در احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال/ دستگاه‌های اجرایی از تولیدات استان استفاده کنند

دهنوی گفت: از سال گذشته تمرکز جدی خود را بر احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال گذاشتیم و براساس آخرین آمار، استان گلستان در این شاخص رتبه چهارم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد دهنوی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین یکی از اقدامات مهم و اساسی خود را در زمینه احیای واحدهای راکد و نیمه فعال قرار دادیم.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: از سال گذشته تمرکزمان را بر روی فعالسازی این واحدهای تولیدی گذاشتیم و خوشبختانه براساس آخرین آمار مربوط به آذرماه پارسال، گلستان رتبه چهارم کشور را در زمینه فعالسازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال کسب کرده است.

 

وی افزود: بخش زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی در استان نیاز آنها به تامین منابع مالی است که عمده مسئله آنها در سیستم بانکی است که نشست‌هایی در این زمینه با بانک‌ها برگزار شده و در ستاد تسهیل و رونق تولید استان نیز به صورت ویژه برای حل مشکلات این واحدها تصمیم گیری می‌شود.

 

دهنوی بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های ما حفظ وضع موجود است و نباید اجازه دهیم که حتی یک واحد تولیدی هم تعطیل شود و لازم است اشتغال موجود در این واحدها نیز حفظ شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در جهت حمایت از تولیدات استانی که در ستاد تسهیل هم به تصویب رسید استفاده دستگاه‌های اجرایی از تولیدات داخل استان است. تا زمانی که مشابه محصولات موردنیاز دستگاه‌ها در استان تولید می‌شود نباید از تولیدات و محصولات خارج از استان استفاده کرد.

کد خبر 1167784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha