برگزاری مراسم احیای شب قدر در کانون های مساجد استان قزوین

حجت الاسلام رمضانی گفت: مراسم احیای شب قدر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می شود.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی در کانون های مساجد استان در حال برگزاری است که یکی از این برنامه ها، برگزاری مراسم احیای شب قدر است که به صورت ویژه توسط کانون های مساجد سطح استان قزوین برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: مراسم شب قدر در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی، قرائت قرآن و ادعیه مختلف نظیر دعای جوشن کبیر برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این ایام مصادف با ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) است مراسم شب های قدر همراه با عزاداری شهادت امیرالمومنین (ع) برگزار خواهد شد.   

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اهمیت شب قدر خاطر نشان کرد: شب قدر در قرآن کریم بهتر از هزار ماه خوانده شده و نزول کامل ترین و جامع ترین کتاب الهی در این شب، بر عظمت آن افزوده است بنابراین باید تلاش کنیم تا نهایت بهره را از این شب ها ببریم.

 

وی یادآور شد: شب قدر شب پرفضیلتی است که مقدرات انسان در آن رقم می خورد و به طوری که در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است «مقدرات در شب نوزدهم تعيين، در شب بيست و يكم تأييد و در شب بيست و سوم ماه رمضان امضا می ‌شود» ان شاالله همه ما با بهره گیری از لحظه لحظه های شب قدر  این فرصت را قدر دانسته و با دعا و توسل تقدیری شایسته را برای خود رقم بزنیم.

کد خبر 1167803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha