هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی مهر در خراسان شمالی باقی مانده است

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲۶ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در این استان ساخته شد که از این تعداد ۲۴ هزار واحد آن تحویل داده شد و هزار و ۶۰۰ واحد آن در حال اجراست که تلاش می شود، امسال به بهره برداری برسد.

«علی فخرانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: ۲۶ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در این استان ساخته شد که از این تعداد ۲۴ هزار واحد آن تحویل داده شد و هزار و ۶۰۰ واحد آن در حال اجراست که تلاش می شود، امسال به بهره برداری برسد.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: از مجموع این تعداد واحد مسکونی مهر یک هزار و ۱۳۶ واحد آن به طرح نهضت ملی مسکن تبدیل خواهد شد.

 

فخرانی با بیان اینکه در طرح نهضت مسکن ملی تلاش می شود تا بخشی از عقب ماندگی در ساخت و ساز مسکن جبران شود، اظهارداشت: طبق این طرح باید تا سال ۱۴۰۵هر سال ۱۲ هزار واحد مسکنونی تولید و به مردم واگذار شود.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ذخیره اراضی ملی در استان شرایط مطلوبی دارد که  ۳۱۸ هکتار اراضی ملی برای ساخت مسکن تخصیص داده شد که بعضا واگذاری نیز انجام شده و از مجموع این میزان ۲۶۵ هکتار نیز در مرحله توافق است.

 

فخرانی افزود: ساخت پنج هزار و ۷۱۰ واحد نیز هم اینک شروع شده است.

 

وی بیان کرد: در طرح نهضت مسکن ملی ۱۷ هزار خانوار واجد شرایط، ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ خانوار مبلغ ۴۰ میلیون تومان به عنوان آورده را نیز واریز کردند.

 

فخرانی گفت: از مجموع این تعداد عملیات اجرایی، ساخت دو هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نیز انجام شده است.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: ساخت و ساز مسکن به حوزه اشتغال کمک خواهد کرد، ۱۳ درصد اشتغال در بحش مسکن ایجاد خواهد شد که به نوعی ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

 

فخرانی افزود: همچنین ساخت و ساز مسکن در سرمایه اجتماعی تاثیر دارد که این مهم نیز نیازمند حمایت دولت است که دولت هم اینک در این زمینه نیز وارد شده است.

 

 

کد خبر 1167874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha