برآیند نمایشگاه مثبت است / تأکید بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی

اسلامی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاونت قران و عترت، «محمد اسلامی» دربیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: با بازدیدی که از غرفه‌های نمایشگاه قرآن داشتم، برآیند مثبتی را مشاهده کردم. امیدوارم  هرچه بیشتر و عمیقتر قرآن در زندگی همه ما حضور داشته باشد و با تأسی از قرآن و اهل بیت (ع)، زندگی و کار که برای پیشرفت و سعادت دنیوی ماست به قرآن نزدیک شود.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: نکته مهم این است که فعالیت‌های قرآنی اموری برآمده از دل وعقیده است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، عاشقانه به آن عقیده و باور دارند.

 

اسلامی گفت: نشر و توصیه فرهنگ قرآنی نیاز به ارائه گسترده‌ای دارد تا مردم از قشر و دیدگاه‌های مختلف در این مکان معنوی حضور یابند. همه وجود و هستی ما از قرآن است و رشد و پیشرفت و سعادت در پرتو قرآن روی می‌دهد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره فعالیت‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: نمایشگاه قدم خوب و موثری است. تنوع فعالیت‌هایی که در این نمایشگاه مشاهده کردم، زمینه جلب و جذب مردم را فراهم می‌کند. برگزاری این دوره از نمایشگاه برآیند مثبتی دارد و همه این فعالیت‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد

 

وی در پاسخ به این سوال که «برگزاری این‌دست نمایشگاه‌ها تا چه اندازه در فرهنگ قرآنی عموم جامعه تأثیر دارد؟»، گفت: طبیعتا برگزاری چنین نمایشگاهی موثر است. اینکه مردم ببینند و با قرآن آشنا شوند، بسیار عملکرد خوبی دارد. در طول قرن‌ها قرآن مهجور واقع شده است. برای زندگی با قرآن، باید آن را بفهمیم. برای فهم نیاز به خواندن و تدبر و آشنایی با مفاهیم است. کسی که در این رشته کار می‌کند باید پرحوصله و صبور باشد تا خداوند عنایت خود را همراه کرده و نتیجه فعالیت‌ها را ببینیم

 

اسلامی با تأکید بر حمایت از فعالان قرآنی افزود: کسانی که در این امور فعالیت می‌کنند باید حمایت شوند تا فرهنگ قرآنی گسترش پیدا کرده و همه نسل‌ها با تفکر قرآنی پرورش یافته و زندگی کنند

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم در زمینه برنامه‌های مرتبط با موضوع سبک زندگی تأکیدات ویژه‌ای دارد، بیان کرد: رئیس‌جمهور کشورمان بر فعالیت‌های دینی و قرآنی  تأکید ویژه دارند. امیدواریم رفتار دولتمردان منطبق با قرآن باشد تا نشر فعالیت‌های قرآنی را شاهد باشیم.

 

 

کد خبر 1167918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha