لزوم احیای معاونت پرورشی و خدمات تربیتی در مدارس

خسروی اسفزار با بیان اینکه جدایی آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت چالشی جدی و خطرناک است، گفت: احیای معاونت پرورشی و خدمات تربیتی در مدارس باید به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز(۳۱ فروردین) در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: جدایی آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت چالشی جدی و خطرناک است که هر چه زودتر باید به آن رسیدگی شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای معاونت پرورشی و خدمات تربیتی در مدارس باید به صورت جدی دنبال شود، تصریح کرد: نیاز و ضرورت آراستگی انسان به دو آرایه تعلیم و تربیت، در هیچ برهه تاریخی و قلمرو جغرافیایی، انکار و نادیده انگاشتن را بر نتافته و نمی‌تابد.

 

وی تأکید کرد: آنچه کار معلم را ارزشمند می‌کند صرف تعلیم نیست، هنر معلم آن است که انسان را تربیت می‌کند و اگر جامعه امروز یک مشکل اساسی داشته باشد، آن جدایی تعلیم از تربیت است.

 

خسروی اسفزار با اشاره به غریبه بودن الگوهای انقلاب اسلامی برای قشر جوان و نوجوان، بیان کرد: جای بسی تأسف دارد جوان تربیت یافته در انقلاب اسلامی فلان بازیکن یک تیم اروپایی، فلان هنرپیشه غربی یا بهمان خواننده را بشناسد ولی با تصویر قهرمان ملی و انقلاب؛ شهید سرافراز ارتش، شهید صیاد شیرازی، بیگانه باشد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان خوسف در مجلس در ادامه بازبینی در برنامه های پرورشی مدارس و پیشگام بودن در جهاد تبیین را مهم ترین رسالت آموزش و پرورش استان  دانست و افزود: تبیین خدمات و دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی و آشنا کردن دانش آموزان با سیره عملی شهدای انقلاب اسلامی و قهرمانان ملی برای معلمان و همه مسئولان امر واجب است.

 

وی در پایان کمبود فضای آموزشی، کمبود نیروی انسانی، پراکندگی جمعیت دانش آموزی با توجه به گستردگی استان و فقر اقتصادی خانواده ها را از مهمترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: خدا را شاکرم که بعد از ماه‌ها لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید البته ممکن است این قانون اشکالاتی داشته باشد که با همکاری می‌توانیم نواقص آن را رفع کنیم.

کد خبر 1167978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha