برگزاری محفل انس با قرآن در شهرستان باشت

محفل انس با قرآن در شهرستان باشت با حضور قاری بین المللی قاسم مقدمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جانمحمد خوب پور در این آئین، گفت: در راستای ترویج قرآن و تعمیق باورهای دینی امسال در ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هم گرایی سایر نهادهای فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سپاه فتح استان و سایر نواحی مقاومت و دفاتر ائمه جمعه که همیشه همراه این برنامه ها بودند، چندین برنامه محفل انس با قرآن در سطح استان با حضور قاریان مطرح بین المللی برگزار شد .

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از جمله شهرهای پاتاوه، دیشموک، قلعه رئیسی، مارگون، بهمئی و باشت و در آینده هم شهرهای گچساران چرام، لنده، دهدشت و سوق این قاریان حضور پیدا خواهند کرد و مردم خوب استان از محضر این قاریان بهره کافی را خواهند برد.

 

وی یادآور شد: علاوه بر محافل قرآنی، در مرکز استان یکی از نمایشگاه های  بزرگ علوم قرآنی علاوه بر بحث فروش نمایشگاهی، برنامه های جنبی در محل نمایشگاه از جمله محافل انس با قرآن، کرسی های تلاوت، برنامه های کودک، عرضه محصولات فرهنگی، غرفه های عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ نماز در مرکز استان را در دستور کار دارد.

 

خوب پور یکی از مکان هایی که امروز در حوزه فعالیت های قرآنی فعال هستند را موسسات قرآنی دانست و افزود: در سطح استان شاید بیش از 50 موسسه قرآنی داریم که حدود 30 تا 40 موسسه فعال هستند و بعضی ها در دوسال گذشته ویروس کرونا نتوانستند درآمدزایی داشته باشند تا حتی بتوانند مکانی را اجاره کنند که فعالیت های خود را داشته باشند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی هایی صورت گرفته که این موسسات با استفاده از تسهیلات صندوق بیمه هنرمندان، بتوانند به فعالیت ها خود بازگردند.

 

وی گفت: شهرستان باشت هم در فعالیت های قرآنی بسیار فعال بوده و مردم استقبال بی نظیری از این برنامه ها در شهرستان دارند.

 

سیدعلی حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت هم در حاشیه این آئین، گفت: محفل انس با قرآن با حضور پرشور مردم شهرستان باشت برگزار و در پایان از مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی، معاون قرآن و عترت اداره کل و همه ادارات شهرستان که در این محفل همکاری و همیاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

 

 

          

کد خبر 1167990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha