۱۹ میلیون نفر بار زیارت از بقاع متبرکه در نوروز ۱۴۰۱/ اسکان اضطراری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ اسکان یافته اند و در ایام نوروز حدود ۱۹ میلیون نفربار زیارت از بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور به انجام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاونت فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارش نهایی طرح آرامش بهاری 1401 اعلام کرد: این طرح از 28 اسفند ماه 1400 تا 13 فروردین ماه 1401 در یک هزار و 700 بقعه متبرکه و امامزاده کشور اجرا شد و براساس آخرین آمار قریب به 19 میلیون نفر بار زیارت از بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام نوروز 1401 اتفاق افتاده است.


ویژه‌برنامه آرامش بهاری به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تلقی می‌شود و در قالب این طرح حدود  500 هزار نفر در زائرسراهای بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری 1401 اسکان داده شدند.


آرامش بهاری طرحی مبتنی بر خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مجاورین بقاع متبرکه، زائرین و مسافرین این اماکن مقدس تعریف می شود و از 28 اسفند ماه 1400 تا 13 فروردین ماه 1401، نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر اسکان اضطراری (موقت) در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری انجام شده است.


در این گزارش  به حضور قریب به 2 میلیون و 200 هزار نفر زائر در لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره شده است. برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و سکوی اجرای برنامه (استیج) از فعالیت‌هایی بوده از که در بقاع متبرکه و امامزادگان در قالب طرح آرامش بهاری انجام شده است.


این گزارش می افزاید: 153 بازارچه شمیم خدمت در برخی بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری 1401 برپا شد و حدود یک هزار و 700 مُبلغ بومی و اعزامی از قم لباس خدمت تبلیغی را در ایام نوروز 1401 تن کردند و در بقاع متبرکه و امامزادگان به تبلیغ پرداختند.


همچنین در ایام نوروز 38 وقف جدید به ثبت رسید و حدود 43 هزار بسته معیشتی نیز در قالب طرح آرامش بهاری بین نیازمندان توزیع شد.

 

 

کد خبر 1167999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha