مجتمع گلخانه ای ماژان نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است

ایمانی گفت: برای تکمیل فاز اول گلخانه ماژان نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد علی ایمانی» امروز (۳۱ فروردین) در بازدید از مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان خوسف اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های چندین ساله، توسعه مجتمع گلخانه ای برای بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه کرد.

 

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به شعار سال گفت: حضور شرکت های دانش های بنیان برای توسعه کشت های گلخانه ای مهم است که امیدواریم این شرکت ها در این رسته حضوری فعال تری داشته باشند.

 

ایمانی با بیان اینکه فاز دوم مجتمع گلخانه ای محمدیه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار موافقت های اولیه آن اخذ شده است، گفت: امیدواریم این مهم هرچه سریع تر اجرایی شود، تاکنون 54 واحد در مجتمع گلخانه ای خوسف جانمایی شده است که 41 واحد آن فعال است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 13 واحد گلخانه در مجتمع گلخانه ای محمدیه در دست احداث است که به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

 

سرپرست فرمانداری خوسف عنوان کرد: در سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیز و راه ندازی گلخانه ها در نظر گرفته شد که با نگاه ویژه استاندار پیگیری لازم برای تخصیص مبلغ قابل توجهی برای راه اندازی مجتمع گلخانه ای ماژان و محمدیه اختصاص پیدا کند.

 

وی ادامه داد: همچنین تاکنون مجوز برداشت ۱۰ لیتر آب بر ثانیه برای گلخانه های محمدیه اخذ شده و با راه اندازی کامل این گلخانه ها، برای تامین آب پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

 

سرپرست فرماندری خوسف تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی ساکن و مشغول کشاورزی هستند که با توجه به کمبود منابع آبی در استان و شهرستان، لازم است توسعه کشت گلخانه ای مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه توسعه کشت های گلخانه ای از اولویت های بخش کشاورزی دولت سیزدهم است، گفت: شهرستان خوسف به دلیل نزدیکی به مرکز استان می تواند در جهت توسعه کشت گلخانه ای مورد توجه خاصی قرار بگیرد.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: تاکنون سرمایه گذاران مختلفی برای ورود به شهرستان و سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند، همچنین پیگیری جهت حمایت بنیاد علوی برای توسعه کشت های گلخانه ها در دست اقدام است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجتمع گلخانه ای ماژان در دو فاز با ۷۵ هکتار مساحت، برای تکمیل فاز اول نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.

 

کد خبر 1168034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha