پیگیر بیمه فعالان قرآنی خوزستان هستیم/ توسعه و تقویت فعالیت‌های قرآنی در استان

خلیلیان با بیان اینکه در مصوبات سفر هیئت دولت به خوزستان اعتبارات خوبی در بخش فرهنگی اختصاص یافته که می‌توان از آن جهت تقویت و توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان به بهترین شکل بهره ببریم گفت: پیگیر مسائل مربوط به جامعه قرآنی به ویژه بحث بیمه آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» شامگاه (چهارشنبه 31 فروردین) در دیدار با فعالان قرآنی استان، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام علی (ع) اظهار کرد: خوزستان ظرفیت‌های بسیار بالایی در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... دارد که گوشه‌ای ازاین ظرفیت‌ها را در جمع فعالان قرآنی می‌بینیم و شاید در ظاهر و اجتماع آنچنان که باید این ابعاد تبیین و شناخته نشده است.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان در بین استان‌های کشور، استانی ویژه است و از نظر اقتصادی دومین استان در تولید ناخالص داخلی بوده و 40 درصد منابع بودجه کشور را تامین می‌کند و دومین یا سومین استان از نظر جذب اعتبارات عمرانی است.

 

وی با اشاره به اینکه در عین حال مشکلات زیادی را هم از نظر زیرساخت‌ها مدر استان شاهده می‌کنیم که باید آسیب‌شناسی شود اضافه کرد: حدود 20 تا 30 درصد از این مشکلات به تحریم‌هایی برمی‌گردد که یک دهه است در کشور سایه افکنده، بخشی هم مربوط به مشکلات ناشی از دولتی است که در هشت سال گذشته به خاطر برجام، ابتکار عمل را از دست داد و در مقابل حل مشکلات منفعل بود و این موضوع به خوزستان هم سرایت کرد.

 

خلیلیان با بیان اینکه البته این موارد به این معنا نیست که خوزستان مشکلات زیرساختی نداشته است تصریح کرد: 10 تا 15 درصد از مشکلات نیز مربوط به روابط و مناسبات و نحوه تعاملاتی است که مابین گروه‌های مرجع، افراد مرجع و فعالان سیاسی رخ داد و این‌ها واقعیت‌هایی است که اگر کسی چند ماه از بیرون وارد خوزستان شود به خوبی آنها را متوجه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان مشکلات لاینحل ندارد و همه این‌ها قابل حل است عنوان کرد: مشکلات زیرساختی نیازمند یک عزم جدی است که خوشبختانه در بالاترین سطح در کشور وجود دارد و شاید ظرف 2 تا چهار سال بتوان این مشکلات را برطرف کرد؛ اما نیازمند عزم جدی، تلاش شبانه‌روزی و هم‌افزایی نیروهایی هستیم که در استان حضور دارند که باید در کنار هم کمک کنند خوزستان از این وضعیت خارج شود.

 

استاندار خوزستان به حمایت‌های دولت سیزدهم نسبت به خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این حمایت‌ها، مصوبات سفرهای استانی است که اولین سفر استانی هیئت دولت به خوزستان بود ولی این سفر مصوباتی نداشت و با پیگیری‌های لازم بعد از 2 ماه مصوبات را گرفتیم و خوشبختانه طرح‌ها و پروژه‌های مهم و تاثیرگذار استان را احصا و زمانبندی کردیم و دارای شناسنامه شدند، نیازهای اعتباری آنها را سنجیدیم و ابتدا در معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری و سپس در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور با حضور وزرا و مدیران عامل بانک‌ها همه پیشنهادات ما تصویب شد.

 

وی ابراز کرد: 36 هزار میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات استان برای سه سال به خوزستان تخصیص یافت؛ همچنین 20 هزار میلیارد تومان جهت توسعه سرمایه‌گذاری، سه هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود و کارمزد پایین برای حمایت از تولید و اشتغال و سه هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای حمایت از ازدواج جوانان از جمله مصوباتی بود که در مصوبات سفر محقق شد و بانک‌های عامل هم تعیین شدند.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه این نشان می‌دهد دولت و مقامات در بالاترین سطح، استان را مورد حمایت قرار می‌دهند و به صورت ویژه به آن نگاه می‌کنند گفت: اتفاقات خوبی هم در استان روی داده و برخی پروژه‌ها فعال و تصویب شدند و برخی هم به بهره‌برداری رسید یا می‌رسد که از جمله می‌توان به بحث اصلاح شبکه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز اشاره کرد که مشکلاتی را طی چندین سال به وجود آورده بود؛ 180 جبهه کاری طی 6 ماه دنبال و طرحی ضربتی و اضطراری اجرا کردند.

 

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب و آب‌های سطحی طی 2 سال کامل می‌شود اما این طرح در راستای تکمیل شبکه اصلی انجام شد و خوشبختانه توانستیم مشکلات را تا 80 درصد برطرف کنیم افزود: این طرح مشکلاتی را نیز از جمله آسفالت مناطقی است که این کارها در آنها انجام شده به وجود آورد که در این راستا اعتباراتی را در اختیار آبفا و شهرداری قرار دادیم و کارها با سرعت در حال انجام است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش فرهنگی تاکید کرد: در این بخش هم اعتبارات خوبی در مصوبات سفر دولت به خوزستان اختصاص پیدا کرد که می‌توانیم برای بحث‌های قرآنی و مسائلی که در این جلسه مطرح شد از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و سعی خواهیم کرد از این مصوبات در جهت تقویت جامعه قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در استان به بهترین شکل بهره ببریم و این فعالیت‌ها را توسعه دهیم؛ همچنین کارهای خوبی در بخش زیرساخت‌ها انجام شده است.

 

وی در مورد بحث بیمه فعالان قرآنی خاطر نشان کرد: پیگیر مسائل مربوط به جامعه قرآنی به ویژه بحث بیمه آنها هستیم؛ البته امسال سهمیه از 40 نفر به 300 نفر افزایش یافته که ظرفیت خوبی است که می‌توان از آن بهره‌مند شد و اگر نیاز بود می‌توانیم این ظرفیت را بیشتر کنیم.

 

خلیلیان در خصوص مسائل مربوط به اشتغال در استان یاد آور شد: در این شرایط سهمیه گرفتن برای جذب مشاغل دولتی سخت است ولی پیگیری می‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم نسبت به رفع مشکلات همه تلاش خود را به کار گیریم.

 

کد خبر 1168066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha