افزایش اعتبار در حوزه فرهنگ و هنر بسیاری ازمشکلات را برطرف می کند

هاشمی گفت: کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب ایجاد آسیب هایی در ادوار گذشته شده است که با افزایش ردیف اعتبارات این حوزه، بسیاری از مشکلات بر طرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «سید محمد هاشمی» شب گذشته در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان برگزار شد، گفت: کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب ایجاد آسیب هایی در ادوار گذشته شده است که با افزایش ردیف اعتبارات این حوزه، بسیاری از مشکلات بر طرف می‌شود.

 

 معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر از ابتدا نسبت به سایر حوزه ها بسیار اندک بوده و در دولت مردمی، طی دو سال آینده ردیف اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی‌های مدیریتی امری طبیعی و معمول است و جابجایی‌ها نفی کننده توانمندی‌های افراد نیست، اظهار داشت: حفظ سرمایه انسانی و پاسداشتن نیرو های نجیب و استفاده و توجه ویژه به نیروهای خوب فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان قرار گیرد.

 

هاشمی توجه جدی به همگرایی و هم افزایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی یکی از مهمترین موارد برای پیشبرد کارها دانست و تصریح کرد: باید با استفاده از فرصت همگرایی و انجام جدی کارها روند پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر را پیش برد.

 

«حمیدرضا حاجی‌بابایی » در ادامه این مراسم گفت: مقوله فرهنگ پیچیده‌ترین موضوع مورد صحبت در جامعه ما و یکی از سخت‌ترین مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: قد همدان در فرهنگ بلند است؛ همدان به درازای تاریخ، به وسعت تمدن و به قله‌های بلند شهادت، مرجعیت و ایمان مومنین فرهنگ دارد.

 

وی با اشاره به اینکه به تعداد کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، اهل قلم فرهنگ، هنر و بزرگان علم و ادب داریم، خاطرنشان کرد: گام بلندی که در دولت مردمی برداشته می‌شود، می‌تواند قسمتی از جایگاه واقعی فرهنگ این خطه از سرزمینمان را به منصه ظهور برساند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم فصل جدیدی از پویایی در حوزه فرهنگ و هنر استان با حضور مدیر کل جدید اتفاق بیافتد.

 

توجه به سیره انبیاء و شهدا در اولویت امور فرهنگی قرار گیرد

 

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: کار فرهنگ با بخشنامه و آیین‌نامه پیش نمی‌رود و ادامه کار در این مسیر خلاقیت و ابتکار را می‌طلبد.

 

حجت الاسلام «احمد حسین فلاحی» افزود: در دنیای کنوی که هر روز در فضای مجازی در جبهه دشمن ابتکار جدیدی تولید می شود باید با استفاده از مباحث دینی کارهای فرهنگی را در راستای مقابله با دشمن را پیش ببریم.

 

وی با اشاره به اینکه همدان مفاخر زیادی دارد و باید برای پیشبرد امور فرهنگی این مفاخر مدنظر گرفته شوند، ادامه داد: علما و پیشکسوتان عرصه عرفان افتخارات استان هستند که برای حفظ هویت فرهنگی باید در نظر گرفته شوند.

 

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد:  توجه به سیره انبیا و اولیا و همچنین معرفی شهدا و تفکرات آن‌ها باید در اولویت امور فرهنگی قرار گیرد.

 

گفتنی است،  مسعود ویژه به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان معرفی  و از زحمات احمدرضا احسانی قدردانی به عمل آمد.

 

 

کد خبر 1168144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha