خدمت به خلق با نیت الهی عبادت است

آیت الله عابدینی گفت: اگر خدمت به عائله، خدمت به مردم و خدمت به مملکت برای رضای خدا باشد تبدیل به اجر و برکت می‌شو د و همه کارهای ما در دنیا باید با نیت خدایی و با رنگ و بوی عبادت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه پانزدهم تفسیر قرآن کریم در مسجد امام خمینی (ره) اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۳ سوره فرقان می‌ فرماید این آدم‌ه ای کافر و مشرک که در دنیا هماهنگی‌ های لازم را با خدا ندارند و معلوم نیست طرف شان چه کسی است، منافقینی هستند که حتی وقتی نماز می‌ خوانند برای مردم می‌ خوانند نه برای خدا، اینها کفار و مشرکینی هستند که به جای خدا بت‌ها را عبادت می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: رسول خدا (ص) فرمودند وقتی روز قیامت می‌شود یک ندا کننده و جارچی داد می ‌زند هر کس از شما برای غیر خدا کار کرده است، برود ثوابش را از همان کس بگیرد، چون از خدا طلبی ندارد.

 

وی عنوان کرد: اگر خدمت به عائله، خدمت به مردم و خدمت به مملکت برای رضای خدا باشد تبدیل به اجر و برکت می‌شو د و همه کارهای ما در دنیا باید با نیت خدایی و با رنگ و بوی عبادت باشد.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: برای مثال کسی که راننده تاکسی است نگوید من برای یک لقمه نان می‌ روم، بلکه بگوید هدف من خدمت به خلق خدا و برای رضای خداست، چنین راننده‌ای صبح تا شب که کار می‌کند گویا در حال عبادت است.

 

وی توضیح داد: خداوند می‌فرماید در قیامت مومنین و مخلصین در جای خوبی استقرار پیدا می ‌کنند و محل استقرار آنها جای محکمی است، مومن ریشه و استقرار دارد و شاخه‌های او در آسمان پر و بال می ‌گشاید، اما مشرکین مانند درختی هستند که هیچ خاصیتی ندارند، این درخت ریشه و ثبات ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: روز قیامت روزی است که آسمان شکافته می‌شود و ملائکه عذاب و رحمت نازل می‌شوند، ملائکه عذاب نازل می‌شوند تا به حساب کفار، ظالمین و ملحدین برسند، فرشتگان خشم و غضب برای اینها نازل می‌شوند، فرشتگان لطف و رحمت خدا هم نازل می‌شوند تا به داد مومنین برسند، اینها همان فرشتگانی هستند که در شب قدر نازل می‌شوند.

 

وی یادآور شد: خداوند می‌فرماید در چنین روزی، فرعون ‌های گردن‌کش و آدم ‌کش‌هایی که کشتار دسته‌جمعی می‌کردند، کجا هستند، هر چه هست خداست؛ روز قیامت برای کافران و ریاکاران روز سختی است و برای مومنین روزی آسان است.

 

کد خبر 1168147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha