سوره «القدر» دارای ٣٠ كلمه است به تعداد جزءهای قرآن !

سوره «القدر» دارای ٣٠ كلمه به تعداد جزءهای قرآن است و نود و هفتمین سوره قرآن کریم است که مکی و۴ آیه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، سوره قدر یکی از سوره‌های مکی در قرآن کریم است که نود و هفتمین سوره با ۵ آیه در جزء سی است. این سوره عظیم الشان در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شده است که به عظمت این شب اشاره می‌کند، زیرا شب قدر دارای ارزشی بهتر و برتر از هزار ماه در سال است.

إنا              ١

أنزلناه         ٢

فی             ٣

ليلة            ٤

القدر          ٥

وما            ٦

أدراك         ٧

ما              ٨

ليلة            ٩ 

القدر         ١٠

ليلة           ١١

القدر         ١٢

خير          ١٣

من            ١٤

الف           ١٥

شهر          ١٦

تنزل          ١٧

الملائكة     ١٨

والروح      ١٩

فيها          ٢٠

بإذن          ٢١

ربهم          ٢٢

من            ٢٣

كل            ٢٤

أمر            ٢٥

سلام         ٢٦

هی            ٢٧

حتى          ٢٨ 

مطلع         ٢٩

الفجر         ٣٠

 

آیا میدانید: سوره «القدر» دارای ٣٠ كلمه است به تعداد جزءهای قرآن ! و تعداد حروف این سوره ١١٤ است به اندازه‌ ی تعداد سوره های قرآن كريم ! فقط خدا ارزش این سوره و این شب را می داند و بس ، قدر قدر قرآن را بدانیم.

 

فضیلت خواندن سوره قدر

خواندن سوره قدر در ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است، زیرا دارای فضیلت‌های بی شماری است. اهمیت و تشویق به قرائت این سوره نشان می‌دهد که فضایل بی شمار سوره قدر برای کسی است که آن را بخواند و پی به حقیقت آن ببرد و همچنین به آن عمل کند.

 

امام صادق علیه السلام می فرماید: هر کس سوره قدر رادر یکی از نمازهای واجب قرائت کند منادی ندا میدهد : ای بنده خدا ؛ خداوند گناهان  گذشته تو را آمرزید پس اعمالت را از سر گیر. 

 

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر مؤمنی که هنگام وضو گرفتن سوره قدر را بخواند از گناهانش خارج می شود مانند آن روزی که از مادر متولد شده است.

 

امام صادق عليه السلام می فرماید: هرکس سوره قدر راهنگام خواب یازده مرتبه بخواند خداوند یازده فرشته را مآمور میکند تا او را از شر هر شیطانی حفظ نمایند. 

 

همچنین،خواندن سوره قدر در ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است و فضایل بی شماری برای آن شمرده اند. تشویق و اهمیت دادن به این سوره نشان می دهد که فضیلت خواندن سوره قدر در ماه مبارک رمضان از آن کسی است که بخواند و حقیقت را درک کند و به محتوای آن عمل کند. 

 

 

 

کد خبر 1168200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha