۱۱۰۰ طلبه در حوزه های علمیه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند

صالحی با اشاره به اینکه پذیرش حوزه های علمیه خواهران از ۱۵ فروردین امسال آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، از تحصیل ۱۱۰۰ طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه پذیرش حوزه های علمیه خواهران از 15 فرودین شروع شد و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، اظهار کرد: تا کنون استقبال خوبی را شاهد بویدم و 33 درصد ظرفیت پیش بینی شده ثبت نام کرده اند.

 

زینب صالحی با اشاره به اینکه پذیرش در مقطع عمومی برای هفت مدرسه علمیه خواهران انجام می شود، گفت: در زنجان دو مدرسه علمیه، ابهر، خرمدره، قیدار و ماهنشان زمینه تحصیل بانوان در حوزه های علمیه را فراهم می کنند.

 

وی بر سیاست کیفی گزینی در حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: ارتقا سطح معدل از 12 به 14 و پذیرش در محدوده سنی تا 40 سال از تغییرات اعمال شده در این دوره از پذیرش ها است.

 

به گفته صالحی، پذیرش داوطلبان از طریق آزمون و مصاحبه خواهد بود و حافظان قرآن، دارا بودن دیپلم با معدل 18 و دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل 17 و برگزیدگان المپیاد از آزمون ورودی معاف خواهند بود. همچنین آزمون ورودی جمعه 17 تیر امسال برگزار می شود.

 

وی در خصوص اطلاع رسانی جذب حوزه های علمیه خواهران نیز گفت: از سال گذشته طرح سفیران رضوان در حوزه های علمیه آغاز شده و این سفیران که جزو نخبگان حوزه هستند به عنوان مبلغ برای جذب افراد مستعد به حوزه علمیه کمک می کنند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان زنجان تصریح کرد: رایزنی با آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی انجام شده برای حضور سفیران رضوان انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 1100 طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان زنجان مشغول به تحصیل هستند و 800 دانش آموخته داریم، گفت: فارغ التحصیلان در حوزه های تربیت مدرس، مشاور و مربی دینی مشغول هستند.

کد خبر 1168233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha