توسعه آموزش های فنی و حرفه در محیط علمی ضروری است

حجت الاسلام ربانی بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در محیط های علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مهدی ربانی» در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی که امروز (1 اردیبهشت) در دفتر وی برگزار شد، گفت:  آموزش فنی و حرفه ای  فاصله بین دانشگاه و بازار کار را کاهش می دهند و باید در این راستا برنامه ریزی های لازم انجام شود.

 

امام جمعه شهرستان محلات با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای همواره و به ویژه در سال های اخیر بسیار خوب عمل کرده است، افزود: توسعه آموزش فنی و حرفه ای درمراکز علمی امری ضروری است و این مهم باید در دستور کار مدیران و مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

 

وی به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه  اشاره کرد و ادامه داد: این جایگاه باید با مشارکت همگانی تثبیت شود و نسل جوان و نوجوان آموزش های مهارتی را در دستور کار خود قرار دهند و در کنار تحصیل علم و دانش به آموزش مهارت بپردازند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مراکز علمی و آموزشی بر افزایش بار علمی دانشجویان متمرکز اند و مجموعه توانمندی با افراد متخصص و تجهیزات آموزشی در کشور بنام آموزش فنی و حرفه ای درکشور وجود دارد که می تواند خلاء بین مراکز علمی و بازارکار را از بین ببرد.

 

امام جمعه شهرستان محلات با بیان اینکه متاسفانه به درستی این جایگاه در جامعه تبین  نشده است، اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص توجه مسئولین کشور به مقوله آموزش فنی و حرفه ای این انتظار می رود این موضوع از سوی مسوولان ارشد کشوری مورد توجه قرارگیرد تا به جایگاه واقعی خود دست یابد.

 

پایان پیام/

کد خبر 1168261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha