باید ظهور را معرفی کنیم/ دعای افتتاح عطش برای فرج را ایجاد می‌کند

یک کارشناس مهدوی تاکید کرد: برای تربیت منتظران باید ظهور را معرفی کرد، ما بر دعای فرج تاکید می‌کنیم در حالی که باید ظهور معرفی شود دعای افتتاح در شب‌های ماه مبارک رمضان ایجاد امید و عطش نسبت به ظهور در منتظران ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» در شرح دعای شریف افتتاح، اظهار کرد: در دعای افتتاح می خوانیم: استخلفه فی الارض یعنی خدایا وجود نورانی امام عصر(عج) جانشین توِ خدا در همه زمین بشود؛ انسان منتظر فی الارض می گوید این ایجاد امید می کند که آقای شما و ولی نعمت‌تان می آید و حکومت را در کل زمین در دست می گیرد.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: چنان که خدای متعال در سوره مبارکه نور می فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ...» مرحوم علامه طباطبایی(ره) می فرماید: این شباهت به خلافت بازمی گردد او را جانشین خود روی زمین کن چنان که قبلا هم رخ داده؛ البته خلافت در کل زمین، فقط مربوط به حکومت امام زمان(عج) است.

 

وی تاکید کرد: ما منتظر حکومتی هستیم که با آن همه زمین بگویند «أشهد أن لا إله إلا الله» یعنی همه خداترس و خداجو شوند؛ وقتی انسان ظهور را اینطور بشناسد، برای ظهور برنامه ریزی می کند. برای تربیت منتظران باید ظهور را معرفی کرد، ما بر دعای فرج تاکید می کنیم در حالی که باید ظهور معرفی شود دعای افتتاح در شب های ماه مبارک رمضان ایجاد امید و عطش نسبت به ظهور در منتظران ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: عزیزی می گفت: یکی از اولیای خدا چاه بزرگی را دیده بود که در آن باران قطره قطره می چکد و باید قطره قطره پر شود تا امام زمان(عج) بیایند! دعا و تضرع و استغاثه کرده بودند بعد در خواب دیده بود که در آن چاه باران می آید!

 

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی برای فرج دعا می کنیم و طالب ظهور می شویم که آن را بشناسیم و بدانیم در آن عصر همه خوبان حاکم می شوند، اگر این را بدانیم مردم در هر نقطه زمین از آمدن امام زمان(عج) استقبال می کنند. اگر به مردم بگوییم برای ظهور کسی دعا می کنیم که امان اهل زمین است و به وجود مقدس او روزی بر ما نازل می شود آنگه در آفریقا، اروپا، هند و ... همه مشتاق ظهور می شوند.

 

 

کد خبر 1168267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha