اسلام تفکر توحیدی را در عالم بشریت احیا و زنده کرد

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اسلام بود که تفکر توحیدی را در عالم بشریت احیا و زنده کرد، گفت: انسان در پرتو به عمل به دستورات دینی رشد می کند و شکوفا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» در نخستین شب از لیالی قدر که به همت ستاد نماز جمعه در مصلی امام خمینی رحمت الله علیه یاسوج برگزار شد ضمن تسلیت سالروز ضربت خوردن امام علی علیه السلام، اظهار کرد: خداوند قرآن را در شب پر خیر و برکت قدر نازل کرد و برای هدایت بشر عقل درونی را قرار داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند عقل را برای این که بندگان در مسیر درست هدایت شوند، قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت انسان ها دو حجت را قرار داد، افزود: یکی از آنها حجت باطنی یعنی «عقل» و دیگری پیامبران الهی را فرستاد که بشر را برای رسیدن به سرمنزل مقصود هدایت کنند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: خداوند پیامبران را برگزید که دستورات الهی را دریافت کند و قوانین زندگی اصولی را به بشر عرضه کنند.

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: عقل درون انسان همه مطالب را درک نمی کند، بلکه باید وحی به کمک انسان بیاید تا خدا را به درستی بشناسد، حلال و حرام خدا را درک کند؛ زیرا اگر وحی نباشد، عقل مطالب را درک نخواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: گاهی عقل به اسارت نفس گرفتار می شود و عقل ناقص نمی تواند اخلاق، عدالت، معنویت و فرامین الهی را درک کند و لذا خود عقل تقاضای وحی الهی می کند.

 

آیت الله حسینی بیان کرد: خداوند متعال در گذر زمان نبی خدا، پیامبران اولوالعزم و ۱۲۴هزار پیغمبر و پیغمبرزاده را برای هدایت بشر فرستاد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انسان وقتی از وحی الهی جدا می شود بدترین افکار و ایده را در سر می پروراند، اظهار کرد: بدترین مسئله از جهت فکری و عقیدتی «کفر و شرک» و بهترین امر «توحید و اعتقاد به خداوند یگانه» است.

 

وی خاطرنشان کرد: همه انسان هایی که خداوند آفریده همه صاحب عقل بودند، ولی عقل آنگونه که باید و شاید مسائل را درک نمی کند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام را مبعوث و قرآن را نازل کرد تا بشر وسیله آنها هدایت شوند، افزود: اگر نزول قرآن نبود، همه کتاب های الهی از بین می رفت.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه اسلام بود که تفکر توحیدی را در عالم بشریت احیا و زنده کرد، گفت: انسان در پرتو به عمل به دستورات دینی رشد می کند و شکوفا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بزرگان دین، علم و اخلاق به واسطه عمل به واجبات و ترک محرمات به بزرگی و این درجات عالیه دست پیدا کردند.

 

آیت الله حسینی افزود: امروز قرآن سفره الهی بوده که برای همه اشخاصی که ایمان دارند پهن شده است

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شب قدر، شب انسان و شب سرنوشت است، خوشا به سعادت کسانی که اهل دعا و راز و نیاز به درگاه الهی هستند.

کد خبر 1168281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha