آئین معنوی احیای نخستین شب از لیالی قدر در آبادان و خرمشهر برگزار شد

مناسبت شب نوزدهم ماه رمضان و سالروز ضربت خوردن مولای متقیان، همزمان با سراسر کشور، آئین معنوی احیای نخستین شب از لیالی قدر با حضور عارفانه و خالصانه مردم آبادان و خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، هر ساله همزمان با نوزدهمین، بیست و یکمین و بیست و سومین شب از ماه مبارک رمضان که با سالروز ضربت خوردن و شهادت جانسوز و ظالمانه امیرالمومنین حضرت علی (ع) مصادف شده است، آئین معنوی احیا شب های قدر در مساجد و حسینیه های سراسر کشور برگزار می شود.

 

با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ این آئین طی ۲ سال گذشته با محدودیت هایی در کشور اجرا می شد که امسال با کاهش ابتلا به این بیماری منحوس، البته با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

شب گذشته نیز (چهارشنبه ۳۱ فروردین) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، آئین معنوی نخستین شب از لیالی قدر با حضور عارفانه و خالصانه مردم آبادان و خرمشهر برگزار و مومنان و روزه داران در این شب پر فضیلت دعای شریف حدیث کساء، جوشن کبیر، زیارت عاشورا خواندند و با زمزمه الهی العفو، الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب در ضیافت الهی به صبح رساندند.

 

مردم مومن و روزه دار آبادان و خرمشهر در این آئین معنوی علاوه بر قرائت ادعیه مخصوص لیالی قدر قرآن به سر گذاشتند و برای شفای بیماران و تعجیل در فرج امام زمان (عج) دست بر آسمان بالا بردند و با خدای خود راز و نیاز کردند.

 

همچنین مرزداران غیور و ولایتمدار شهرهای اروندکنار، چوئبده و جزیره مینو نیز شب گذشته با توسل به مولای خود حضرت علی (ع) این آئین معنوی و ملکوتی را در حسینیه ها و مساجد برگزار کردند.

           

آئین احیای شب های قدر در ایام ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز در مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرستان های آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.

 

در چوئبده نیز شب گذشته همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان و آئین احیای لیالی قدر و ضربت خوردن حضرت امام علی (ع)، نخستین رویداد شعر محلی (عربی) مظهر العجائب با هدف تبیین سیره و فضائل فردی و اجتماعی زندگی امیرالمومنان (ع) به همت هیئت مذهبی آل یاسین شهر چوئبده و با حضور مردم ولایتمدار این شهر برگزار شد.

 

این رویداد با حضور ستایشگران و مدیحه سرایان اهل بیت (ع) به منظور سرایش اشعار آئینی و محلی پیرامون ابعاد مختلف زندگی امیر المومنین (ع) صورت گرفت.

 

در ادامه این برنامه نیز شاعران منطقه به زبان عربی به مدح و ستایش شخصیت والای حضرت امام علی (ع) پرداختند.

 

کد خبر 1168299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha