هنرستانی های فاروج، رسیدن به بازار کار را بلد شدند

هنر دست دانش آموزان هنرستان روستای مایوان، راهی بازار شده و مشتری خود را یافته و حالا یادگیری همراه با درآمد برای دانش آموزان شیرین شده است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ مجموع دانش آموزان هنرستان روستای مایوان 38 نفر است که شماری در رشته خیاطی مشغول به تحصیل و بخشی هم در رشته چرم دوزی تحصیل و کار را توامان تجربه می کنند. روستای مایوان در 20 کیلومتری شهر فاروج واقع شده است و حالا آوازه هنرستان دخترانه بزرگترین روستای شهرستان فاروج حتی به پایتخت هم رسیده آنهم با هنر دست دانش آموزانش. علاوه بر آن این هنرستان به عنوان هنرستان برتر و کارآفرین استان شناخته شده است.

 

هنرستان برتر و کار آفرین استان

معاون آموزشی آموزش و پرورش فاروج گفت: هنرستان حضرت زینب روستای مایوان به عنوان هنرستان برتر و کار آفرین استان شناخته شد.

 

«براتعلی صدیقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: در این هنرستان دو رشته خیاطی و تولید محصولات چرم فعال است که هنر آموزان رشته چرم با تولیدات خود علاوه برآموزش، وارد بازار کار شده و به عنوان هنرستان کار آفرین استان شناخته شدند.

 

معاون آموزشی آموزش و پرورش فاروج افزود: مدیر مدرسه با راه اندازی صفحه مجازی و معرفی تولیدات، زمینه  فروش اینترنتی را هم فراهم کرده است و هنر دانش آموزان این هنرستان تا پایتخت هم رسیده و مشتریان خود را در سطح استان های مختلف یافته است.

 

وی گفت: کارگاه تولید چرم با امکانات اولیه دایر است و بخش زیادی از کار هم دست دوز است.

 

وی با اشاره به ضرورت سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش بیان کرد: در شهرستان در شاخه کار و دانش، چهار هنرستان ضمیمه در رشته های مکانیک خودرو، خیاطی و برق فعال است و دو مدرسه کار و دانش هم به صورت مستقل فعالیت می کند.

 

صدیقی یادآور شد: در شاخه فنی و حرفه ای یک هنرستان مستقل و یک هنرستان ضمیمه در رشته های الکترونیک، گرافیک، طراحی صفحات وب و.. فعال است.

 

وی افزود: راه اندازی هنرستان تریبت بدنی دخترانه هم اولویت بعدی است که در دستور کار راه اندازی قرار گرفته است.

 

معاون آموزشی آموزش و پرورش فاروج با بیان اینکه امیدواریم با این روند شاهد توزیع متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه ای و کار و دانش باشیم، افزود: توزیع رشته ها در شهرستان 39 به 61 درصد است که برای رسیدن به افزون بر 45 درصد هدفگذاری شده است.

 

کد خبر 1168314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha