فروش هنر دست زندانیان در نمایشگاه قرآن

در بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم محصولات هنری کار دست زندانیان به فروش می رسد.

 

حافظی مدیر غرفه مسئول غرفه بنیاد تعاون زندانیان استان تهران در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد محصولات این غرفه و هنر دست زندانیان گفت: در این غرفه  مجموعه ای از هنرهای مختلف زنداینان در زندان به نمایش گذاشته شده است و تمام این محصولات با کار دست زندانیان انجام و به نتیجه رسیده است.

 

حافظی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را در این نمایشگاه بکار بردیم تا به مردم بگوییم که زندان ان چیزی  که می گویند نیست و می توان در زندان حرفه و صنعت یاد گرفت.

 

وی ادامه داد: اساتیدی از هنرها و حرفه های مختلف به زندان دعوت می شوند و حرفه های مختلف به زندانیان آموزش داده می شود و زنداینان که تمایل به یادگیری داشته باشند می توانند در کارگاههای اموزشی مورد نظر شرکت کنند و منبع درامدی برای خود کسب کنند.

 حافظی گفت: زندانیان پس از اموزش به صورت حرفه ای مشغول کار می شوند و حمایت های مالی و پشتیبانی خوبی از انها  به عمل می اید و هر کالایی که در نمایشگاه قران کریم و یا سایر بازارهای مربوط به فروش می رسد منبع درامد برای زندانی و خانواده انها است .

وی اظهارکرد: هدف ما این است روز به  روز کاملتر و بهتر در خدمت جامعه محدود زندانیان باشیم. امار دقیقی از این افراد کهع منبع درامدی از طریق هنر کسب می کنند نداریم اما در حال حاضر 1200  کله خیاطی در استان تهران  در اختیار زندانیان قرار دارد و حتی برخی از کراهای مونتاژی را زندانیان می توانند به شکل نشسته در تخت خود انجام دهند و تمام  تلاش خود را به کار می بریم تا هیچ زندان بیکار نباشد  بعد از آزادی  خود بازگشت به جامعه حرفه یا هنری را به عنوان منبع درامد برای امرمعاش داشته باشد.

وی گفت:کارهای هنری زندانیان در این بخش هنری نمایشگاه قران عبارتند از:  جلد قران با کار چرم  و چوب، بوفه و  ویترین چرم و چوب ، میز تحریر چرم و چوب، سفال، چینی ، فلز و فیروزه، مینا و سفال، مس و خاتم، مس و مینا، تابلوهای معرق و منبت، تابلوهای ترمه و خطاطی است.

کد خبر 1168344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha