مقاومت و استواری سپاه؛ یادآور سربازان صدر اسلام/ جلو بردن مرزها و تعقیب دشمن در منطقه راهبرد حکومت علوی است

امام جمعه کرمان با تبیین منطق حاکمیت علوی گفت: راهبرد حکومت علوی به ما می گوید باید استکبار جهانی را از منطقه اخراج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۲ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه با استفاده از فرمایشات امام علی علیه السلام بر استفاده از دنیا برای آخرت تاکید کرد و گفت: نوع برخورد انسان با دنیا در سعادت و شقاوت انسان بسیار اهمیت دارد.

 


 

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه کرمان افزود: اولین موضوع در برخورد با دنیا این است آیا دنیا مطلوب به ذات است یا مطلوب به غیر؟ یعنی آیا هدف است یا وسیله؟ دوم اینکه ظرفیت و ستعداد استفاده ما از دنیا چقدر است که باید بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

 

 

 

وی ادامه داد: در آیات و روایات با یک دوگانه مواجه هستیم که بعضی گزاره های دینی، دنیا را به شدت مورد هجمه قرار داده و در برخی دیگر به شدت مورد توجه است؛ در برخی گزاره ها دنیا منشا عُجب و خودپسندی و غرور و سرگرمی و لهو و لعب و است و در برخی گزاره های دیگر دنیامحل توجه اولیا خدا، مصلی ملائکه الله، مهبط وحی الله و محل تجارت اولیای خدا و بندگان است.

 

 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: کسانی که دنیا را هدف قرار دادند کسانی هستند که قرآن آنان را  مورد توبیخ قرار می دهد و مورد ذم آیات و روایات هستند و هر چه در دنیا وجود دارد، حقیقت آن با تبلیغات آن خیلی متفاوت است.

 

 

 

 

وی سالگرد شهادت سپهبد شهید قرنی را گرامی داشت و با اشاره به سالروز شکست حمله آمریکایی ها در طبس که بار دیگر امدادهای الهی را نشان داد؛ در ادامه به زخم هایی که بر پیکر جهان اسلام با پشتیبانی دشمنان و بعضاض به دست خود مسلمانان اتفاق می افتد را مورد توجه قرار داد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: امروز افغانستان مجروح و خانواده هایی در آن عزادار هستند و زخم دیگری که سالها بر پیکره جهان اسلام است مسئله فلسطین است که امسال روز قدس باید قوی تر و پررنگ تر از هر سال حضور پیدا کنیم زیرا علامات ظفر و پیروزی فلسطین نمایان و  اسرائیل محوشدنی است.

 

 

 

 

وی به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اشاره و تصریح کرد: سپاه نشان داد با ایثار و جهاد و شهامت هر چه تمام تر هم از عزت اسلامی دفاع می کند و هم در یک تابلوی جهان نما در کنار سایر نیروهای مسلح غرور ملی ما را به رخ جهان می کشد آنچنان در جبهه حق چنان مقاوم و استوار هستند که یادآور سربازان صدر اسلام در رکاب پیامبر است.

 

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی علیه السلام گفت: آن حضرت تمام قد در راستای اجرایی کردن سیره و سنت نبوی ایستاد و اسلام علوی را برای تحقق اسلام نبوی به نمایش گذاشت و با قدرت و قاطعیت در برابر اسلام اموی ایستاد.

 

 

 

وی به انواع توطئه ها و دسیسه ها و جنگ افروزی هایی که در دوران حضرت اتفاق افتاد؛ بیان کرد: منطق حاکمیت علوی این است مسلمانان باید آگاهی سیاسی لازم را داشته باشند و تحرکات دشمن را شناسایی و در برابر او دست برتر داشته باشند و این راهبرد می گوید مرزهای مسلمین را کیلومترها باید جلو برد و الا دشمن اگر پشت مرزها بیاید مسلمین خوار و  ذیل خواهند شد.

 

 


 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: بر این اساس راهبرد حکومت علوی به ما می گوید استکبار جهانی امروز در منطقه چه  می کند؟ باید آنان را تعقیب کرد تا منطقه را ترک کنند و اصل دیگر در حکومت علوی این است زمامدار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خدا و نه رفقا و هم جناحی ها بداند و با فتنه های رنگارنگ درگیر و در برابر تمام خواهی ها بایستد.

 

 

 

وی با استفاده از سیره امام علی علیه السلام تاکید کرد: مسئول در جامعه اسلامی باید به توده های مردم رسیدگی کند، منشا همدلی و نه اختلاف، باشد و به درد بیچاره ها برسد.

کد خبر 1168408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha