محافل قرآنی رونق بخش فعالیت های کانون زینبیه نکا

باقری گفت: محافل قرآنی رونق بخش فعالیت های کانون زینبیه نکا در ماه مبارک رمضان است و تلاش داریم تا با قوت این برنامه های قرآنی در طول سال اجرایی شود.

«محمدعلی باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: تلاش در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی از طریق مساجد و کانون های فرهنگی هنری مسجد امکان پدیر است و هر چه توجه به ارزش های دینی و ارزشی بیشتر شود؛ شاهد کاهش بیشتر آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

 

مدیر مسئول کانون زینبیه نکا افزود: مساجد همواره پایگاه‌های ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی بوده اند و تلاش شد تا به  وظایف و رسالت‌های خود عمل کنند که اجرای برنامه های دینی و قرآنی یکی از برنامه های مهم در کانون مسجد زینبیه نکاست.

 

وی با تأکید بر اینکه مساجد کارکردهای فراوان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی برعهده دارند؛ خاطر نشان کرد: مساجد در طول تاریخ مهمترین پایگاه دینی و قرآنی بوده و کارکردهای فراوان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی را برعهده داشتند و اکنون هم پایگاه مهم دینی و اجتماعی است.

 

باقری گفت: محافل قرآنی رونق بخش فعالیت های کانون زینبیه نکا در ماه مبارک رمضان است و تلاش داریم تا با قوت این برنامه های قرآنی در طول سال اجرایی شود.

 

مدیر مسئول کانون زینبیه نکا افزود: در طول دوران کرونا نشست های خانگی و مجازی جزءخوانی در طول ماه مبارک رمضان، رونق بخش برنامه های ما بوده است و افراد به صورت خانوادگی این برنامه ها را اجرایی می کردند و اکنون هم جزءخوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد برگزار می شود.

 

باقری یادآور شد: در اندیشه حضرت امام(ره)، نقش مسجد به لحاظ سیاسی و تحولات اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و غفلت جوامع اسلامی از تأثیر سیاسی مسجد ها عمده ترین عامل مشکلات مسلمانان در تاریخ معاصر می‌باشد که باید با توجه جدی به مساجد و فعالیت های مسجدی از غفلت در این امور جلوگیری شود.

کد خبر 1168410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha