سفر خانواده یک مقام مسئول به خارج از کشور پذیرفتنی نیست

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: سفر خانواده یک مقام مسئول ارشد نظام به خارج از کشور، آن هم در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه پذیرفته نیست و خلاف سیره امیرالمومنین علی(ع) می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) به بیان فضائل و ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و عمل به سیره و روش ایشان را بهترین راه محبت عملی به ساحت ولایت و امامت دانست.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه سیره امیرالمومنین علی(ع) در دوران مسئولیت و حکومت ساده‌زیستی و همراهی با پایین‌ترین اقشار جامعه بود، افزود: مولای متقیان حضرت علی(ع) باید الگوی رفتاری مسئولان ما باشد.

 

وی تصریح‌کرد: حضرت از بسیاری از مباحات پرهیز و حتی کیسه آرد خود را مهر و موم می‌کرد تا مبادا کسی روغن به آرد اضافه کند و آن را تبدیل به حلوا کند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با توجه به حاشیه‌های پیش آمده در خصوص سفر خارجی خانواده یکی از مسئولان در ماه مبارک رمضان گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم بر اساس دستورات دینی خود و خانواده‌شان را از موضع تهمت حفظ کنند و اجازه ندهند چنین مسائلی موجب بدبینی مردم به ایشان شود.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا ادامه داد: یقینا در این شرایط اقتصادی و کرونایی که بسیاری از خانواده‌ها به خاطر مشکلات معیشتی ۲ سال است که رنگ سفر را ندیده‌اند، سفر خانواده یک مقام مسئول ارشد نظام به خارج از کشور، آن هم در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه پذیرفته نیست و خلاف سیره امیرالمومنین علی(ع) می‌باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با محکومیت اقدام گروهی راست‌گرای افراطی ضد دین در سوئد و آتش زدن قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: اهانت به قرآن کریم به بهانه آزادی بیان قلب 2 میلیارد مسلمان سراسر جهان را به درد آورده است.

 

وی اضافه‌کرد: غربی‌ها از رشد اسلام در قلب اروپا نگران هستند اما باید بدانند این اقدام باعث گسترش بیشتر اسلام در جهان می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و همچنین سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و سپاه را بازوان توانمند انقلاب و رهبری دانست و خاطرنشان‌کرد: دلاور مردان سپاه و ارتش هم در حفظ امنیت مرزها و هم در ارائه خدمات مختلف در روزهای سخت یار و یاور مردم عزیز ایران بوده‌اند و مردم قدرشناس ما هم همیشه قدردان زحمات ارتش غیور و سپاه عزیز هستند.

 

حجت الاسلام باقری‌ارومی با توجه به در پیش بودن روز جهانی قدس از همه مردم و مسئولان خواست تا با حضور یکپارچه خود حماسه با شکوهی را رقم بزنند.

 

امام جمعه بندر آستارا شرکت در راهپیمایی روز جهانی  قدس امسال را از چند جهت حائز اهمیت دانست و گفت: اول اینکه بعد از ۲ سال تعطیلی کرونایی مجددا راهپیمایی طبق سال‌های گذشته برپا می‌شود و مسئله دوم تحولات این روزهای فلسطین و بیداری جوانان غیور فلسطینی در راه اندازی جریان مقاومت و مقابله با صهیونیست‌هایی است که به شدت از درون سست و ضعیف شده‌اند و چیزی تا نابودی فاصله ندارند.

کد خبر 1168431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha