دشمنان درصدد تحریک مسلمانان هستند/ سراوان مشکل همه گیلان است

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت اعلام کرد: زباله تنها برای مردم سراوان مشکل ساز نیست بلکه برای کل مردم رشت و گیلان ضرر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی » در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 2 اردیبهشت) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت با اشاره به روز زمین پاک، گفت: گیلان از زمین و هوای پاک برخوردار است و مردم پاک دارد که هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم به مسئولان کمک کنند تا شهر ما از آلودگی پاک شود، اظهار داشت: از فعالان فرهنگی و محیط زیست برای گفتمان سازی در خصوص مشکل محل دفن زباله در سراوان تشکر می کنم. 


امام جمعه رشت تاکید کرد: باید مراقب بود برای مشکل پسماند سراوان، کار و حرکتی که موجب سو استفاده دشمنان فرصت طلب شود، رخ ندهد.


وی اذعان داشت: کشور ما نیاز به آرامش دارد و نباید اجازه داد دشمنان از هر فرصتی استفاده کنند.


فلاحتی اظهار کرد: دستگاه زباله سوز باید به سرعت در منطقه سراوان آماده شده و تبدیل زباله به کود آلی دنبال بشود که تاکنون دوخط آن انجام شود. 


وی افزود: انباشت زباله سروان که صد متر است باید پوشانده شود و دستگاه تبدیل شیرابه به آب برای سروان تهیه شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: استاندار پیگیر حل مشکل مکان دفن زباله سراوان است و حتی جلسه خود را به مکان دفن زباله برده است.


وی اعلام کرد: زباله تنها برای سراوان مشکل ساز نیست بلکه برای کل مردم رشت و گیلان ضرر دارد.


امام جمعه رشت با اشاره به اینکه پسماند سروان یک ابر مشکل برای گیلان شده است، گفت: روزانه هزار و 100 تن زباله در این مکان تخلیه می شود.


وی گفت: طرح خرید زباله سوز و تبدیل زباله به کود آلی باید به سرعت در سراوان اجرایی شود.


فلاحتی با ضروری خواندن فرهنگ سازی تفکیک زباله در مبدا در رشت، گفت: این موضوع باعث می سود تا از حجم زباله تولیدی در شهرها و ورودی زباله به سراوان کم شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، اظهار داشت: دشمنان درصدد تحریک مسلمانان هستند.


 وی اضافه کرد: دشمنان می خواهند با تحریک مسلمانان به اهداف شوم خود برای منفور کردن چهره اسلام استفاده کنند.

 

فلاحتی همچنین به سالروز تاسیس سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه شجره طیبه و متولد شده جامعه و انقلاب اسلامی است.


وی تاکید کرد: سپاه، امید مردم، امید جریان مقاومت و مردم دنیا بوده و است.


امام جمعه رشت خاطرنشان ساخت: مردم آزاده ایران و دنیا، خدمات سپاه را فراموش نمی کنند.


وی گفت: صدها برنامه شایسته در کشور به دست سپاه عملیاتی شده است.

 

 نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت (علی علیه الاسلام)  گفت: شب های قدر اگر می خواهید دعای شما مستجاب شود از همه کس ناامید شوید و تنها به خداوند متعال متوسل شوید.

کد خبر 1168450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha