آمریکا عامل ناامنی های منطقه است/کمک به صلح و سازش

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: آمریکا عامل ناامنی های منطقه و جنگ و درگیری در کشورهای اسلامی دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به جنگ و درگیری های داخل کشورهای همسایه اظهارداشت: دولت های ظالم دنیا مثل آمریکا به دنبال اهداف خود در پی این نا امنی ها هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: آمریکا عامل ناامنی های منطقه و جنگ و درگیری در کشورهای اسلامی دنیا است و باید مردم مسلمان جهان نسبت به این موضوع مهم دقت و توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید چشم امیدی به دولت های استکباری داشته باشیم، تصریح کرد: برخی در داخل کشورمان به این دولتمداران ظالم امید داشته و گره گشایی را وابسته به تعامل و دوستی با آنان می دانند.

 

امام جمعه اصفهان بر حضور در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار از ظالمان عالم را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: در سال های گذشته به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری این مراسم نبود ولی جمعه هفته آینده راهپیمایی برگزار خواهد شد.

*کمک به صلح و سازش

 

وی در بخشی از خطبه ها به سالروز شهادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت توصیه های زیادی به فرزندان و امت خود داشت که توجه به آن موجب رفع بسیاری از مشکلات از جامعه ما و توسعه فرهنگ شیعی خواهد شد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: امیرالمومنین(ع) بر رعایت نظم و اصلاح بین دو نفر تاکید و همواره بر این موضوع سفارش کرده تا رفع اختلاف بشود و این موضوع باید در جامعه نهادینه شود.

 

وی اضافه کرد: اصلاح بین دو نفر که اختلاف دارند ثوابی بالاتر از یک سال ه اقامه نماز و روزه داری دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و ادامه داد: دوم اردیبهشت به این موضوع اختصاص یافته که تاسیس این نهاد دستاوردهای زیادی را داشته است.

وی از تامین امنیت،تلاش برای ایجاد آرامش و ارائه خدمات عام المنفعه و محرومیت زدایی را از خدمات سپاه بیان کرد.

کد خبر 1168460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha