شخصیت بی بدیل امام علی (ع) برای همه‌ نسل‌های بشر یک الگوی جاودانه و تمام نشدنی است

حجت الاسلام دیلمی گفت: شخصیت بی بدیل امیرالمؤمنین (ع)، از جهات متعدّد و در شرایط گوناگون برای همه‌ نسل‌های بشر، یک الگوی جاودانه و تمام نشدنی است.

حجت الاسلام «رضا دیلمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با  تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: اهتمام ویژه امام علی (ع) در جلب رضای الهی در  دوران انقلاب با عظمت پیامبر(ص) الگوی عملی برای همه مجاهدان در راه خداست.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، عدالت را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ امام علی(ع) بیان کرد و افزود: عدالت و دادگری یکی از  مولفه های زیبای شخصیّت امیرالمؤمنین(ع) است.

 

وی ادامه داد: امام علی (ع) در همه مراحل زندگی پر برکت خویش همواره خود را بنده خداوند و خدمتگزار مردم می‌دانست، وجود امیرالمؤمنین(ع) به عنوان یک رئیس، یک فرمانده و یک مسئول، مظهر پاکی و شفّافیّت و صداقت بود.

 

حجت الاسلام دیلمی اظهارداشت: امام علی(ع) خود را همه جا بنده‌ خدا و خدمتگزار مردم دانست و مخلصانه بدون چشمداشت به دنیا کار کرد.

 

وی گفت: شخصیت بی بدیل امیرالمؤمنین (ع)، از جهات متعدّد و در شرایط گوناگون برای همه‌ نسل‌های بشر، یک الگوی جاودانه و تمام نشدنی است، هر کجا گره به کار اسلام می افتاد در خانه آن حضرت می آمدند در عبودیت، تقوا، شجاعت، عدالت، در مبارزه با جریان نفاق و کفر، در دفاع از رسالت، ساده زیستی، حکومت داری، همسرداری، تربیت فرزند و... به تعبیر شبلی شمیل، علی نسخه واحده برای تمام بشریت است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: به همت تشکل های دینی و انقلابی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سطح استان، ویژه برنامه های متعددی با محوریت جلسات وعظ و خطابه، نشست های معرفتی و بصیرتی، دسته روی، تجمعات مذهبی و... با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بسط معارف علوی برگزار می شود.

 

کد خبر 1168525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha