ندای الغوث الغوث آستارایی‌ها در دومین شب احیاء

آیین احیاء دومین شب از لیالی پرفضیلت قدر با حضور مردم متدین و روزه‌دار آستارا در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی این شهرستان مرزی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در شب نزول رحمت الهی مساجد، حسینیه‌ها، و اماکن مذهبی شاهد مناجات‌های عارفانه و نجواهای « الغوث الغوث » مردم متدین و روزه‌دار این شهرستان بود.

 

شرکت‌کنندگان در این آیین معنوی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد با چشمانی اشکبار غبار از گناه زدودند و با بر سر گذاشتن قرآن و توسل به اهل‌بیت (ع) آمرزش و رستگاری را از درگاه ایزدمنان طلب کردند.

 

همچنین مومنین و روزه‌داران آستارایی در مراسم‌های باشکوه شب قدر با قرار دادن قرآن بر سر، با خداوند متعال به راز و نیاز پرداخته و رفع مشکلات مسلمانان را خواستار شدند.

 

ترتیل‌خوانی قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر و برگزاری مراسم‌های سخنرانی از دیگر برنامه‌های دومین شب از لیالی پرفضیلت قدر در بندر مرزی آستارا بود.

 

اقامه نماز، دعا و مناجات نیز از دیگر برنامه‌های شرکت کنندگان در این آیین معنوی بود.

 

گروه‌های جهادی و تعدادی از شهروندان و خیرین شهرستان مرزی آستارا همچنین به رسم یتیم‌نوازی مولای متقیان، به تهیه بسته‌های غذایی و غذای گرم پرداخته و آن را در بین ایتام و اقشار نیازمند توزیع کردند.

 

برپایی سفره‌های ساده افطاری برای نیازمندان و روزه‌داران از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت دومین شب از لیالی پرفضیلت قدر در بندر آستارا انجام شد.

 

همچنین در مراسم‌‎های شب قدر، مداحان به مرثیه‌سرایی پرداخته و شرکت کنندگان در سوگ سالروز شهادت مولای متقیان امام علی(ع) به عزاداری پرداخته و به سر و سینه زدند.

 

به گزارش شبستان، شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمندی است که در قرآن به آن اشاره و تاکید شده که در تمام سال، شبی به فضیلت آن وجود ندارد و شب ‌زنده‌داری و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شبه ها بسیار توصیه شده است.

 

شب قدر، شب نزول قرآن و با فضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است، شبی که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه اراده و اختیار و قابلیت‏ های او رقم می‌خورد و شبی برتر از هزار ماه عبادت است.

 

یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند پرداخته و شب زنده‌داری می‌کنند و شب قدر همان شبی است که فرشتگان خداوند از عرش به زمین می‌آیند.

 

دلباختگان آکنده از معنویت و عشق، در این شب با تمام وجود دست‌های ملتمس خود را به سوی آسمان بالا می‌برند، تا شاید رحمت بیکران الهی شامل حالشان شود.

 

شب‌های قدر فرصتی گران‌بها برای شستشوی آینه دل و زودن آن از بدی‌ها و تیرگی‌هاست و بهترین فرصت برای تمرین خود سازی و آراسته کردن جان و روح با نیکی‌ها و فضایل خوب اخلاقی است.

 

 

کد خبر 1168563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha