محراب گریان؛ مسجد نالان/ شهید گمنام در جمع عزاداران

حضور معنوی شهید گمنام ۱۹ ساله عملیات کربلای ۵ احیای شب بیست و یکم را در کرمان متفاوت تر کرد؛ از سویی طنین نداهای «بعلیٍ، بعلیٍ بعلی...» و نوحه جانسوز «محراب گریان، مسجد نالان، جان می دهد مرد مردان» این شب به سحر رسیده را بیتاب و سوگوار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در شب شهادت مولای متقیان، امام علی علیه السلام، شب زنده داران لیالی قدر در مساجد و تکایا و اماکن مذهبی و حتی در بیمارستان ها و منازل، به سوگوارای و عزاداری برای آن حضرت پرداختند.

 

 

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، به عنوان دومین شب از لیالی بابرکت قدر، دعاها و مناجات ها پیوست نام باعظمت علی علیه السلام به خود می گیرد و دستان نیاز بندگان، آستان قدس علوی را می کوبد تا شفیع شان شود؛ حضرتش وساطت کند و خداوند به حرمت اول شهید محراب، امیرالمؤمنین علیه السلام فرصتی برای شروعی دوباره و از نو ساختن و اعمال و کردار خویش را از سر گرفتن عنایت کند.

 

 

 

 

در این شب باعظمت، حضور پیکر مطهر یک شهید گمنام  در مسجد قائم عجل الله تعالی کرمان رنگ و بویی به مراسم احیای شب بیست و یکم بخشید و شب زنده داران با نزدیک کردن خود به تابوت او، تبرک جسته و با اشک دیده از شهید گمنامی که از شلمچه آمده، التماس دعا داشتند.

 

پیکر مطهر شهید گمنام بر دوش جوانان مسجدی و هیئتی تشییع شد و سپس مراسم قرآن به سر با حضور نورانی او در فضایی آکنده از تضرع و التجا به درگاه الهی برگزار شد.

 

 

حضور معنوی این شهید گمنام ۱۹ ساله عملیات کربلای ۵ احیای شب بیست و یکم را متفاوت تر کرد؛ از سویی طنین نداهای «بعلیٍ، بعلیٍ بعلی...» و نوحه جانسوز «محراب گریان، مسجد نالان، جان می دهد مرد مردان» این شب به سحر رسیده را بیتاب و سوگوار کرده است.

 

 

 

چشم دل که باز کنی، همه را دردمند می بینی؛ دردمند درد یتیمی؛ دردی که حالا از پی قرن های متمادی بار دیگر عالم را فرا گرفته و انسان قرن ۲۱ گویا همان کودکان و مردمان نیازمند کوفه است که در چنین شبی یتیم شدند.

 

گفتنی است؛ پیکر مطهر شهید گمنام ۱۹ ساله عملیات کربلای ۵ که در کربلای ایران-شلمچه- تفحص شده است در سالروز شهادت امام علی علیه السلام در کرمان تدفین می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1168564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha