کمک به مظلوم و مقابله با ظالم از مهمترین توصیه‌های امام علی (ع)

حجت‌الاسلام آذرافروز با اشاره‌ به اینکه حضرت امیرالمؤمنین (ع) پای عدالت ایستاد و به همین خاطر به شهادت رسید که این درس بزرگی برای ما است گفت: یکی از مهمترین توصیه‌های امام علی (ع) این است که مردم در کنار مظلوم باشند و با ظالم مقابله کنند.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص فضیلت و ارزشمندی شب‌های قدر اظهار کرد: این شب‌ها از شب‌های پر از رمز و رازی هستند که در طول سال برای افراد رقم می‌خورند و به فرموده امام صادق (ع) به عنوان قلب ماه مبارک رمضان به حساب می‌آیند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه شب‌های قدر برکت بسیاری دارند و با حدود یک‌هزار ماه یعنی بیش از ۸۳ سال برابری می‌کنند افزود: اسرار زیادی در شب‌های قدر نهفته است که وقتی به معارف دین مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که جایگاه و منزلتی بزرگ دارند.

 

وی اذعان کرد: به تعبیر امام رضا (ع) خداوند متعال در شب‌های قدر مقدرات امسال تا سال آینده را رقم می‌زند که این اتفاقات رخ خواهند داد.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز شب‌های قدر را فرصتی برای آمرزش گناهان برشمرد و تصریح کرد: باید از این فرصت استثنائی استفاده کنیم و آن را غنیمت بشماریم و نیکی و احسان را جایگزین ظلم و ستم قرار دهیم.

 

وی عنوان کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) شخصیت ممتازی داشت و به عنوان اولین نفر به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد که شجاع، عالم و باتقوا بود.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: امام علی (ع) تربیت یافته مکتب رسول اکرم (ع) است و پس از ایشان، رهبری و هدایت جامعه اسلامی را بر عهده داشت و واسطه بین نبوت و مردم شد و معیار و میزان حق قرار گرفت.

 

وی با اشاره‌ به اینکه حضرت امیرالمؤمنین (ع) پای عدالت ایستاد و به همین خاطر به شهادت رسید که این درس بزرگی برای ما است خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین توصیه‌های امام علی (ع) این است که مردم در کنار مظلوم باشند و با ظالم مقابله کنند.

کد خبر 1168569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha