راه امام علی (ع) را با امر به معروف و نهی از منکر در پیش گیریم

حجت الاسلام فرزانه گفت: هنوز معاویه‌های دیروز اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند و در کمین هستند که به کشور ما نفوذ پیدا کنند، پس باید از امر به معروف و نهی از منکر غفلت نکنیم، راه امام علی(ع) را پیش گیریم و پیرو ایشان باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدباقر فرزانه» شامگاه شنبه (۳ اردیبهشت) در ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت امیر المومنین علی(ع) که با حضور عزاداران علوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: دهه اول ماه مبارک رمضان دهه رحمت، دهه دوم آن دهه بخشش پروردگار و آمرزش گناهان و دهه سوم این ماه آزاد شدن از آتش خشم پروردگار است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: زندگی امیر مومنان علی(ع) را می‌توان به چند دوره تقسیم کرد، این حضرت در خانه خدا متولد شد و در خانه خدا نیز به شهادت رسیدند. از لحظه ضربت خوردن حضرت علی(ع) تا لحظه شهادت ایشان حدود 45 ساعت گذشت و این بخش از زندگی حضرت شگفت انگیزترین و پر راز و رمزترین بخش زندگی ایشان بود.

 

وی گفت: نگاه و عمل امام علی(ع) نسبت به ابن ملجم یکی از شگفتی‌های لحظات آخر زندگی ایشان بود، او انسانی را به شهادت رساند که قبل و پس از پیغمبر اکرم(ص) بی نظیر و بهترین فرد بود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین فرزانه همچنین به رابطه حضرت علی(ع) با مرگ اشاره و عنوان کرد: مرگ برای حضرت علی(ع) روشن بود و ایشان در این خصوص می‌فرمایند «رابطه من با مرگ همانند این است که گمشده‌ای دارم و با مرگ آن را می‌یابم». از همین رو نخستین سخنی که پس از شکافتن سرشان به زبان ‌آوردند این بود که کامیاب شدم و به آنچه که خواستم رسیدم.

 

وی افزود: حضرت در واپسین لحظات عمر خطاب به مسلمانان اینگونه وصیت کردند که با هم متحد باشید، به یکدیگر بخشش کنید، مردم را در مشکلات تنها نگذارید، از متفرق شدن بهراسید، دو وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، نسبت به منکر و معروف حساس باشید و از خودتان شروع کنید، دختران شما به محبت نیاز دارند به آنان بی مهری نکنید و بی حیایی را تحمل نکنید.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: هنوز معاویه‌های دیروز اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند و در کمین هستند که به کشور ما نفوذ پیدا کنند، پس باید از امر به معروف و نهی از منکر غفلت نکنیم، راه امام علی(ع) را پیش گیریم و پیرو ایشان باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 1168707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha