امام علی(ع)نمادی از انسان کامل

حجت الاسلام رزاقی از امام علی (ع)به عنوان نماد انسان کام یاد کرد و گفت: امام علی (ع) در خانه ای ساده و محقر زندگی می‌کرد و هر چه داشت را در راه خدا می‌داد، شریک مشکلات مردم بود، عدالت‌گستر بود ستمکاران تاب و تحمل شخصیت او را نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام «عزیزالله رزاقی» امروز(۳اردیبهشت) در مراسم روز شهادت حضرت علی (علیه السلام) در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مردم عصر حضرت علی (علیه السلام) او را نشناختند، اظهار کرد: در این ایام جا دارد به صفات برجسته ایشان اشاره کنیم، در عالم دین مردم دوران امام علی (ع) مطابق باور خودشان افراد را ارزیابی می‌کردند، اما اگر یک فردی نسبت به همه آن‌ها بالاتر باشد و درکشان عمیق‌تر باشد آن‌ها درکشان نمی‌رسد که او را خوب بشناسند.

 

تیم واعظ برجسته کشور افزود: درعالم علم و دانش ملاصدرا یک فیلسوف با نبوغ فکری فوق‌العاده بود، غریبانه زندگی کرد و غریبانه مرد، کسی نفهمید او چه کسی بود، امام راحل ۱۰۰ سال بعد در مدرسه ملاصدرا شخصیت او را تشریح کرد، الان همه طرفدار او شدند، ما در طول تاریخ از این قبیل افراد زیاد داشتیم.

 

حجت الاسلام رزاقی یادآور شد: در عالم سیاست، سید جمال الدین اسدآبادی یک فرد انقلابی هم عصر مرحوم میرزای شیرازی صاحب فتوای معروف تنباکو بود، با هم نامه‌نگاری داشتند، او یک فریاد می‌زد می‌گفت اسلام یک چیز است، ما مسلمانان چیز دیگری، اما کسی به حرفش اهمیت نمی‌داد از ایران بیرونش کردند، سال‌ها در مصر زندگی کرد، دوباره غریبانه در حرم حضرت عبدالعظیم تحصن کرد، در یک شب یخبندان او را با شکنجه دوباره بیرونش کردند در ترکیه دق کرد و فوت کرد، ولی سال‌ها بعد امام فکر سیدجمال را به‌عنوان یک فکر حماسی دینی به جامعه معرفی کرد الان چهار کشور روی شخصیت او دعوا دارند که ایشان متعلق به ماست.

 

وی عنوان کرد: امام علی (ع)  تک نسخه عالم آفرینش است و نظیر ندارد، امام رضا (ع) فرمودند تمام علمای عالم جمع شوند نمی‌توانند شخصیت امام علی(ع) را درک کرده و توصیف کنند، وجود مقدس این حضرت در دو بعد زندگی کرد، یک زندگی فردی و دیگری اجتماعی، به فرموده قرآن از نظر شخصی رجس (چیزی که در آن خیر نباشد) از ایشان برداشته شد، یعنی سراسر وجودشان دارای معنای ارزشی و آموزنده است.

 

حجت الاسلام رزاقی ادامه داد: علی (ع) سراسر خیر است، ولی خیر محض خداست، امیرالمومنان آینه خدانما بوده و جایگاهی بسیار ارزشی دارد، آیه ۲۶ سوره آل عمران سوره‌ای است که مزین به اسم اعظم است، زمانی که گره درکار افتاده است توصیه شده خوانده شود.

 

وی با بیان اینکه خداوند قادر است، گفت: در مقابل مشکلاتی که داریم خدا قادر است، امام زمان (عج) به اتکای همین جمله میخواهد زمین را فتح کند، آیه ۶۱ سوره مباهله نشان دهنده رابطه بین امام علی (ع) و پیامبر خدا است، در این آیه از امیرالمومنان به‌عنوان جان پیغمبر یاد شد.

 

حجت الاسلام رزاقی اذعان کرد: در روایات آمده است امام علی (ع) در خانه ای ساده و محقر زندگی می‌کرد و هر چه داشت را در راه خدا می‌داد و به خانه ابدی یا همان قبر پیش فرستاد، حضرت اینگونه زندگی می‌کرد، شریک مشکلات مردم بود، با گرفتاران و دردمندان همراه بود، عدالت‌گستر بود ستمکاران تاب و تحمل شخصیت او را نداشته و سرانجام ایشان را به شهادت رساندند.

کد خبر 1168718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha