دستاوردهای پتروشیمی؛ نتایج تغییر رویکرد مدیریتی/سهم یک و سه دهم میلیارد دلاری ایران از بازار بزرگ اوراسیا

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۰۷۶,۰۰۰ ریال رسید، دستاوردهای پتروشیمی؛ نتایج تغییر رویکرد مدیریتی در زیرمجموعه‌های وزارت کار، سهم یک و سه دهم میلیارد دلاری ایران از بازار بزرگ اوراسیا برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۰۷۶,۰۰۰ ریال رسید

امروز (یکشنبه ۴ اردیبهشت) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۰۷۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۳۱.۷۷ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۱,۶۹۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۸,۹۳۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۲,۵۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۸۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه ۴ اردیبهشت) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۸,۶۴۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۳,۲۰۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۳,۰۹۰ ریال رسید.

 

گزارش وزیر ارتباطات از نحوه اجرای «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی»

 

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی برای نظارت مردم بر دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از فضای مجازی است که محقق می‌شود؛ سامانه‌ای که امکان ثبت و پیگیری مشاهدات عینی مردم از شیوه برخورد کارکنان و انجام درخواست‌هایشان از واحدهای اداری را با حفظ حریم شخصی فراهم می‌کند.

 

وی افزود: در زمان حضورم در مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که با کمک آن مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضایی قادرند درباره نحوه عملکرد هر واحد و نحوه برخورد کارکنان آن نظر دهند و میزان رضایت خود را از عملکرد آنها ثبت کنند.

 

زارع‌پور تصریح کرد: در این سامانه کارکنان و مدیران از نظرات تجمعی مراجعه‌کنندگان مطلع می‌شوند و مدیر هر واحد قضایی، رئیس کل دادگستری شهرستان و استان و حتی رئیس قوه قضاییه به آسانی و ظرف چند ثانیه می‌توانند میزان رضایت مردم از اشخاص و واحدهای قضایی را ملاحظه و از نتایج آن برای اقدامات اصلاحی بهره گیرند. حالا بر اساس این تجربه وقت آن است که سامانه مشابهی در دولت راه‌اندازی شود.



وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: امروز طی حکمی به رئیس سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بر اساس دستور رئیس‌جمهوری محترم، چنین سامانه‌ای را با بهره گیری از تجربه دستگاه قضایی، حداکثر ظرف سه‌ماه و در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا کند. «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» باید به گونه‌ای طراحی شود که هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری در سراسر کشور، بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به صورت محرمانه ثبت کند.

 

وی تاکید کرد: این اطلاعات با حفظ حریم خصوصی مراجعه کنندگان، می تواند برای اصلاح روندهای اداری و ارزیابی بی‌واسطه و برخط کارکنان دستگاه‌ها اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

دستاوردهای پتروشیمی؛ نتایج تغییر رویکرد مدیریتی در زیرمجموعه‌های وزارت کار

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه توئیت خود نوشت: از نتایج تغییر رویکرد مدیریتی و نگاه تحولی در زیرمجموعه‌های وزارت کار می‌توان به دستاوردهای اخیر پتروشیمی شیمی بافت اشاره کرد؛ کسب رکورد تولید بالای ۲۵۰ تن در روز محصول MTBE و افزایش میانگین تولید روزانه MEK به میزان ۲ تن نسبت به سال گذشته، خروجی ترکیب جدید تیم مدیریتی است.

کسب رکورد در پتروشیمی بافت

سهم یک و سه دهم میلیارد دلاری ایران از بازار بزرگ اوراسیا

علیرضا پیمان پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران شب گذشته (شنبه ۳ اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بازار اوراسیا بازار بسیار بزرگی است که حداقل 400 میلیارد دلار واردات پنج کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس است، گفت: از این میزان، سهم ایران سهم بسیار پایین در حدود یک و سه دهم میلیارد دلار در سال گذشته بود.


وی با بیان اینکه ما برای تامین نیازهای این پنج کشور از قبیل مواد غذایی، میوه و تره بار، محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی و محصولات دیگر مزیت نسبی داریم، گفت: از نظر جغرافیایی هم مزیت نسبی خوبی داریم موضوع کریدور شمال ـ جنوب از سال ها و قرن ها پیش مطرح بود و یک مسیر بسیار خوب به عنوان کریدور شمال به جنوب است که در سال های اخیر توجه چندانی به آن نشد.

 

پیمان پاک با اشاره به اینکه اگر ما این کریدور را در تأمین کالا راه اندازی کنیم نه تنها برای ایران بلکه هند، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای شرق آفریقا، جنوب شرق آسیا نسبت به مسیری که در حال حاضر از کانال سوئز و دریای سرخ و دریای سیاه می رود تا 30 درصد زمان و هزینه کمتری دارد و یک مزیت نسبی محسوب می شود، گفت: در کنار این موضوع ،بحرانی که طی چند ماه اخیر به وجود آمد یک فرصت ویژه ای را پیش روی ایران گذاشت بعنوان نمونه اگر 240 میلیارد دلار واردات روسیه باشد 80 میلیارد دلار واردات این کشور از کشورهای اروپایی و کشورهایی است که از بازار روسیه خارج شده اند.

 

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کریدورها و ارتباطاتی که کشورهایی مثل قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان با کشورهای غربی داشتند این فضا از آنها گرفته شد و مانع در این بازارها از نظر ژئوپولتیکی، انتقال کالا، تأمین کالا با کشورهای غربی و عملاً یک فضای بسیار خوبی برای ما به وجود آمد، گفت: اگر بخواهیم این یک و دو دهم میلیارد دلار را دو برابر کنیم خیلی دور از دسترس نیست البته در سال 94 و 93، اختلافی بین روسیه و ترکیه اتفاق افتاد و بازار از محصولات ترک خالی شد اما ما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 1168753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha