کشاورزان ۴۵۰ روستای قزوین زکات پرداخت کردند

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی سال ۱۴۰۰ کشاورزان و باغ داران ۴۵۰ روستای استان قزوین زکات خود را پرداخت کردند که مجموع زکات واجب و مستحبی استان از ۳۶ میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «باب اله شهسواری» در نشست شبانه زکات روستای قرقسین بیان کرد: زکات دستور واجب الهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: زکاتی که شما پرداخت می کنید تنها چند برگ اسکناس و پول ظاهری نیست بلکه وقتی نام زکات بر روی این چند برگ اسکناس نشست، برکت پیدا می کند و این برکت نه تنها برای پرداخت کننده زکات بلکه شامل نیازمند و جامعه اسلامی هم خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: زکات یک امر تشریفاتی و یا توصیه ای برای تعارف نیست بلکه عملی همپای نماز است از این رو خداوند سبحان در قرآن کریم هرجا که از اقامه نماز سخن گفته، زکات هم در کنارش بیان شده است.

 

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به آیه 41 سوره حج افزود: در نشانه حکومت صالحان می بینیم که خداوند سبحان می فرماید که کسانی که در روی زمین قدرت پیدا می کنند اگر نماز را برپا، زکات را اداء و امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند، صالح هستند.

 

وی عنوان کرد: چنین عبارت صریح و بی پرده ای تکلیف را برما تمام می کند چراکه به روشنی تکلیف ما روشن است و معلوم است که باید چگونه عمل کنیم و به چه احکامی عمل کنیم تا مرضی رضای الهی باشد.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت استان قزوین هر سال نسبت به سال قبل بهتر شده است چراکه در سال 84 زکات جمع آوری شده 10 میلیون تومان بود ولی در سال 1400 این رقم به بیش از 36 میلیارد تومان رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز با نقطه ایده آل فاصله داریم باید تلاش کنیم تا زکات در میان اقشار مختلف نهادینه شود و هر کس زکات مالش را بپردازد حال ممکن است کسی تنها زکات فطریه شامل حالش شود و فرد دیگری که کشاورز یا باغدار است برای محصولاتش واجب الزکات باشد.

 

حجت الاسلام شهسواری اعلام کرد: طی سال 1400 کشاورزان و باغ داران 450 روستای استان قزوین زکات خود را پرداخت کردند که مجموع زکات واجب و مستحبی استان از 36 میلیارد تومان گذشت.

 

وی یادآورشد: هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) از تبلیغ، ترویج فرهنگ زکات است از این رو اگر زکات را در اختیار ما بگذارید، افتخار می کنیم که امین شما باشیم و آن را به دست نیازمندان برسانیم و اگر هم خودتان نیازمندی را می شناسید، زکات را به دست او برسانید، در هر صورت با پرداخت زکات هدف اجرای این فریضه محقق شده است.

 

کد خبر 1168790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha