حضرت علی(ع) بهترین اسوه برای زندگی انسان ها است

فاطمی نسب، گفت:امام علی (ع) دارای خصوصیات و فضایلی است که وی را از شخصیت های جهانی متمایز می کند وبهترین اسوه برای زندگی انسان ها است.

حجت الاسلام جوادفاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: حضرت امیرالمومنین علیه السلام جمیع صفات و ارزش‌های والای الهی و اخلاقی است و بهترین اسوه و نمونه برای زندگی انسان می باشد.

 

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به اینکه امام علی(ع) پس از پیامبر شایسته ترین فرد عالی برای اداره امور جامعه اسلامی بود، افزود: در حوزه اسلام جز پیامبر اسلام هیچ کس از نظر فضیلت، تقوا، بینش فقهی، قضائی، جهاد و کوشش در راه خدا و سایر صفات عالی انسانی به پایه علی (ع) نمی رسید. به دلیل همین شایستگی‌ها، حضرت بارها به دستور خدا و توسط پیامبر اسلام به عنوان رهبر آینده مسلمانان معرفی شده بود که از همه آن ها مهم تر جریان غدیر است.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت علی علیه السلام در زندگی خود به دنبال عدالت و اجرای حق در جامعه بود و در طول ۵سال حکومت داری به بهترین شکل حکومت الهی را اجرا کرد و حکومت آن حضرت تجسم عدل و انصاف، تجسم آیات الهی در جامعه بود و بهترین الگو برای دولتمردان می باشد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: بصیرت و صبر از صفات بارز امیرالمومنین علیه السلام است که در تمام طول زندگی آن حضرت وجود دارد و هرگز دچار انحراف نشد.

 

امام جمعه سرپل ذهاب اظهار کرد: کسانی که حب امیر المومنین( ع) را در دل داشته و خود را پیرو راه آن حضرت می دانند باید روش زندگی خود را به سیره زندگی ایشان نزدیک کنند و از تمام صفات و جهات سیره امیرالمومنین علیه السلام الگو برداری کنند.

انتهای پیام

کد خبر 1168793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha