ارزش خانه داری و بچه داری را حساب شده  کم رنگ کردند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در طول سال های اخیر ارزش خانه داری و بچه داری را حساب شده کم رنگ کردند؛ بر احیای هویت زن مسلمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی طائب، یکشنبه(۴ اردیبهشت) در جمع کارگروه بانوان دفتر نماینده ولی فقیه در استان با موضوع " زن در منظومه فکری مقام معظم رهبری" گفت: این منظومه همان‌ منظومه فکری امام(ره) و همان منظومه اسلام ناب است.

 


 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در رابطه با زن در اسلام با یک تحریف تاریخی مواجه هستیم و این تحریف عامدانه باعث شد اسلام نتواند در طول تاریخ کمر راست کند و تقریباً همیشه مسلمانان تحت سلطه کفر باشند.

 

 

وی افزود: پیامبر به دستور اسلام هویت زن را احیا کرد زیرا هویت زن در عربستان، تابع هویت زن در غرب آن روز یعنی یونان مرکز فرهنگی دنیا بود.

 

 

 

طائب ادامه داد: دیدگاه فلسفه یونانی به زن این بود که اصل انسان مَرد و کمال هم برای مرد است و از جمله موجوداتی که برای به کمال رسیدن مرد لازم بوده زن است و در میان موجودات آنکه از نظر کمال از همه پایین تر است زن است.

 

 

وی تصریح کرد: اما اسلام و قرآن هم برای زن و هم برای مرد است و به زن هویت داد و زنان در گرفتن حقایق از مردها جلوتر هستند.

 

 

 

این استاد حوزه با بیان اينکه در طول سال های اخیر اما ارزش خانه داری و بچه داری را حساب شده کم رنگ کردند و ما متوجه نشدیم چه ضربه ای زدند؛ سپس به مصادیقی از دور نگه داشتن زنان از اجتماع با استناد به روایات ساختگی از جمله ناقص العقل بودن زنان اشاره و بیان کرد: فضه؛ شاگرد حضرت زهرا سلام الله علیها همه چیز را با قرآن پاسخ می داد.

 

 

 

وی زنان را ستون فقرات یک جامعه دانست و بیان کرد: تربیت در اسلام بر عهده زن است و خداوند بر  خلاف عقل که عمل نکرده تا تربیت را به دست ناقص العقل ها بدهد.

 

 

 

طائب اظهار کرد: امروز هویت اصلی زنان را بهم زدند و این باعث شد زنان سمت کارهای مردانه رفتند در حالیکه پیامبر جهاد با سیف را مخصوص مردان و آن هم مخصوص تعدادی از آنان کرد.

 

 

 

وی گفت: اما جهاد با لسان که جهاد تبیین است را مشترک میان زن و مرد قرار داد و زنان در نگاه اسلام ناب به زنان عین مردان مخاطب قرآن هستند اما زنان احکام خاص دارند.

 

 

 

طائب خاطرنشان کرد: اگر جهاد تبیین حضرت زهرا نبود اسلام نبود و یکی از جهادهای ایشان اینکه زن را معرفی کرد و موج بیداری نسبت به حضرت زهرا هم از طرف زنان ایجاد شد.

 

 

وی با بیان اينکه دشمن می خواهد عقبه قوی فرهنگی ما را که در جهاد با سیف موفق کرده خراب کند و اولین کانون خانواده است؛ اظهار کرد: در جهاد تبیین مهم این است نکات اصلی از جمله سبک زندگی ره دریابیم که اگر خانم ها در این زمينه استاد شوند زندگی مردان عوض می شود و در تاریخ دیدیم دین مردان تابع زنان بوده است.

کد خبر 1168881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha