مساجد استان کرمانشاه عقب‌افتادگی‌های زیادی دارند

امیری مقدم، گفت: به مساجد رسیدگی نمی‌شود و مساجد استان عقب‌افتادگی‌های زیادی در مقایسه با مساجد دیگر استان‌ها دارند و این پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم صبح امروز یکشنبه (۴ اردیبهشت ماه)  در جلسه ساماندهی و هماهنگی مساجد استان کرمانشاه، گفت: باید حرمت مساجد را نگه داریم و با در نظر گرفتن فضاهایی برای استراحت و ارائه خدمات بین راهی، شاٌن مساجد را حفظ کنیم. 

 

استاندار کرمانشاه افزود: باید دستگاه‌هایی که وظیفه قانونی دارند، هم در حوزه نگهداری و هم در حوزه برنامه های فرهنگی مساجد اقدامات جدی انجام دهند و مجموعه‌هایی مثل اوقاف باید توجه بیشتری به امور مساجد داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: باید هیئت امنای مساجد با دیگر بخش‌های مسجد هماهنگ باشند، اما این هماهنگی خیلی در مساجد استان وجود ندارد.

 

امیری مقدم تصریح کرد: وقتی جوانان و نوجوانان استان مشتاقانه در مساجد حاضر می شوند، باید هر طور شده تحولی در مساجد و مسائل فرهنگی آن به وجود آوریم تا مساجد پاتوق بچه‌های محله شوند.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد در استان برنامه خاصی برای نوجوانان و جوانان ندارند، گفت: اگر هم کانون‌های مساجد برنامه‌ای ارائه دهند پشتیبانی نمی‌شود، چون هیئت امنای مساجد هماهنگ عمل نمی کنند.

 

وی  گفت: در هنگام تاسیس مسجد حافظیه در شهر کرمانشاه با همفکری دوستان ایده ایجاد چند مغازه را در اطراف مسجد دادیم که خوشبختانه توانست در کنار حل مشکل اشتغال برخی جوانان محله، برای مسجد هم منشا درآمد بشود.

 

امیری مقدم تاکید کرد: از این پس نباید اجازه بدهیم شهرک و مجموعه‌ای در استان ساخته شود، مگر اینکه در طراحی اولیه آن مجموعه فرهنگی کامل و از جمله مسجد دیده شده باشد. 

کد خبر 1168912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha