نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج به مناسبت «روز سنه»

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج به مناسبت «روز سنه» به همت حوزه هنری کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، به همت حوزه هنری استان کردستان و با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج و دفتر یونسکو در سنندج نمایشگاهی از عکس های قدیمی شهر سنندج به مناسبت روز سنه از 4 تا 10 اردیبهشت1401 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم قرار داده می‌شود.

 

 

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب «آلبوم سنندج» تألیف «حامد شریعتی» ساعت 17 روز یکشنبه 4 اردیبهشت با حضور مسئولین استانی و هنرمندان افتتاح می‌شود.

 

 

در این نمایشگاه 51 عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه 70*50 از سال‌های 1260 تا 1357 گردآوری و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

 

 

حامد شریعتی نویسنده کتاب آیینه سنندج در گفت‌وگویی گفت: این كتاب دارای 275 صفحه بوده و در هشت فصل مختلف شامل نقشه‌هاي قديمي سنندج، علما و مشاهير اين شهر، كارمندان، خوانين سنندج، بازاريان و كسبه، هنرمندان، ورزشكاران و سكه هاي قديمي نگاشته شده است.

 

 

شريعتي افزود: مطالب و تصاوير اين كتاب در طول پنج سال و در بررسي ميداني و ديدار چهره به چهره با خانواده‌هاي قديمي و تاريخي سنندج كه تصاويري قديمي در آلبوم‌هاي خانوادگي خود داشتند جمع آوري شده است.

 

 

وي اضافه كرد: عكس‌ها و مسال اين اثر به توجه به زمان و مكان آنها و شخصيت‌هاي افراد در اين هشت فصل منتشر شده و قديمي‌ترين تصوير آن در بخش شخصيت‌ها مربوط به «امان الله خان» و «سنجرخان» در سال 1282 و در بخش اشياء مربوط به سكه‌هاي دوره قاجار و سال 1244 هجري قمري است.

 

 

این نمایشگاه در ایام برگزاری همه روزه از ساعت 16 تا 20 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج از یان آثار بازدید کنند.

 

 

گفتنی است؛ 6 اردیبهشت ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز سنه» نامگذاری و از 6 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج در قالب «هفته سنه» برگزار می‌شود.


پایان پیام/713

کد خبر 1168917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha