کمپین همبستگی مالزی با فلسطین در دفاع از مسجد الاقصی

بنیاد قدس مالزی با همکاری ۴۳ سازمان غیردولتی کمپین همبستگی با ملت فلسطین را به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الامة،  بنیاد قدس مالزی با همکاری 43 سازمان غیر دولتی کمپین همبستگی با ملت فلسطین را با شعار « ارفعوا أيديكم عن المسجد الأقصى»( دست تان را از مسجد الاقصی بلند کنید) در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و آزار و اذیت نمازگزاران آن به خصوص در دهه آخرماه مبارک رمضان به راه انداخت.

 

دکتر حفیظی محمد نور، رئیس سازمان مراقبت های انسان دوستانه در مالزی(MyCARE) در کنفرانس مطبوعاتی در کوالالامپور گفت: ائتلاف جامعه مدنی مالزی با قاطعیت در کنار ملت فلسطین که از مسجد الاقصی و هر مکان عبادی در این سرزمین مقدس دفاع می کند، ایستاده است.

 

محمد نور افزود: ما جامعه جهانی را به همبستگی با ملت فلسطین در دفاع از سومین مسجد مقدس اسلام در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مانند همه عبادتگاه ها برای هر دینی دعوت می کنیم.

وی همچنین خواستار واکنش فوری سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی در این زمینه و برگزاری کنفرانس فوق العاده برای مقالبه با وضعیت خطرناک مسجد الاقصی شد.

 

در همین حال، رئیس و معاون اتحادیه بین المللی علمای مسلمان شعبه مالزی به شدت اقدامات جنایتکارانه اشغالگران در مسجد الاقصی و بازداشت نمازگزاران داخل حرم قدسی را محکوم کردند و آن را خطری دانستند که منافی با قوانین الهی و قوانین بین الملل است.

اتحادیه علمای مسلمان شعبه مالزی از امت اسلامی اعم از حاکمان، علما، اندیشمندان، اصحاب رسانه و دیگران خواست تا اقدام فوری به منظور نجات اولین قبله مسلمانان الاقصی انجام دهند و از همه ابزار در دسترس خواه مالی یا رسانه ای برای حمایت از قدس استفاده کنند.

 

دکتر شریف امین ابوشماله، رئیس اجرایی و سخنگوی بنیاد قدس مالزی گفت: این همبستگی پیام مردم مالزی را به رژیک اشغالگر اسرائیل می رساند تا حمله و یورش به مسجد الاقصی و آزار و اذیت نمازگزاران و تعرض به مقدمات را متوقف کند.

وی گفت: مالزی یکی از پیشگامان در حمایت مسئله فلسطین است. ما احساس می کنیم که مالزی نقش مهمی در حفاظت مسجد الاقصی و پشتیبانی از برادران ثابت قدم خود در غزه دارد.

کد خبر 1168960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha