پرداخت ۵۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۶ هزار طرح روستایی

خواجه مظفری گفت: سال گذشته در بخش روستایی ۶ هزار و ۲۴۲ طرح به میزان ۵۱۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسینعلی خواجه ‌مظفری» امروز (یکشنبه 4 اردیبهشت) در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر برگزار شد، گفت: سال گذشته در بخش تسهیلات روستایی ۶ هزار و ۲۴۲ طرح به میزان 514 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

 

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان از مجموع دو هزار و ۳۸۷ پرونده تشکیل شده برای دریافت 57 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات، به یک هزار و ۵۲۴ طرح در مجموع 34 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: ۲۴ مرکز کاریابی داخلی، ۲ مرکز کاریابی بین‌المللی و ۱۱ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعالیت می کنند.

 

خواجه‌مظفری با اشاره به طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: در این طرح فارغ التحصیلان به صورت آزمایشی سه ماه مشغول به کار می‌شوند.

 

وی افزود: در دو و نیم سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر نام نویسی کرده بودند که حدود ۷۰ درصد آنان مشغول به کار شدند.

 

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تاکنون ۵۰۹ نفر در سامانه مشاغل خانگی در استان برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

 

وی با اشاره به زیست بوم اشتغال استان، افزود: در بخش اشتغال سهیمه استان در دستگاه های اجرایی در سال جاری ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر است که حوزه صنعت، معدن و تجارت با 8 هزار نفر تعهد اشتغال، بیشترین سهم را دارد.

 

خواجه‌مظفری، نبود سامانه جستجوی شغل برای کارجویان و کارفرمایان را از مشکلات عمده بیکاری در گلستان بیان کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه در استان، در مدت دو ماه گذشته ۴۱۵ کارجو و ۱۴۷ مورد کارفرما برای ۳۸۵ شغل نام نویسی کردند که تاکنون ۴۰ نفر سرکار رفته و به اشتغال مشغول شدند.

 

وی با اشاره به تعاونی های استان، ادامه داد: ۱۱ هزار تعاونی ثبت شده در گلستان وجود دارد که سه هزار و ۷۰ تعاونی فعال هستند.

 

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهارداشت: سال گذشته از ۱۷ تعاونی برتر در استان، 5 تعاونی در بخش بانوان بودند.

 

کد خبر 1168999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha