برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مازندران به وقت رمضان

رنجبر گفت: نمایشگاه قرآن و عترت مازندران از امروز ۴اردیبهشت تا دهم همین ماه هر روز از ساعت ۱۶تا۲۳ در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در میدان امام خمینی(ره) ساری میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.

«صفا رنجبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تشریح فعالیت های جشنواره قرآن و عترت مازندران که به همت اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی مازندران و با همکاری بسیج هنرمندان سپاه کربلا، موسسه قرانی نورالهدی، موسسه قرآنی گنجینه نور عرش قائم شهر و دیگر دستگاه های فرهنگی در حال اجرایی است، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم امسال با کنترل ویروس کرونا شاهد برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در مرکز استان هستیم.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت گنجینه نور عرش شهرستان قائم شهر با بیان اینکه از سوی گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مسئولیت برپایی این نمایشگاه برعهده موسسه گنجینه نور عرش نهاده شد، افزود: از امروز ۴اردیبهشت تا دهم همین ماه هر روز از ساعت ۱۶تا۲۳ این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در میدان امام خمینی(ره) ساری میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.

 

رنجبر از برگزاری آئین افتتاحیه این نمایشگاه در راستای جشنواره قرآن و عترت مازندران ساعت۱۷امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران خبر داد.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش فروشگاهی و نمایشگاهی دائر است، افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حوزه هنری مازندران، بسیج هنرمندان سپاه کربلا، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، سازمان بهزیستی استان، حوزه علمیه خواهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل آموزش و پروزش استان و بنیاد قرآن و معارف اسلامی در این نمایشگاه غرفه دارند.

 

رنجبر با بیان اینکه در بخش فروشگاهی موسسه نورالهدی، موسسه حرم مطهر، موسسه کریم اهل بیت، مرکز نوشت افزار اسلامی نازنین خدیجه، موسسه پیامبراعظم(ص) و دارالقرآن استان عرضه محصولات فرهنگی شامل کتاب و نرم افزار را خواهند داشت، ادامه داد: همچنین سه غرفه صنایع دستی مرتبط با موضوعات اسلامی و قرآنی شامل چرم، منسوجات، منبت و معرق، فیروزه کوبی،‌سنگ تراشی را عرضه می دارند.

 

وی از برپایی غرفه طب سنتی(طب الرضا) و غرفه عفاف و حجاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: آثار تجسمی ،خوشنویسی و نقاشی هنرمندان در نمایشگاه عرضه می شود.

 

رنجبر با بیان اینکه مسابقات قرآن بخوان و جایزه بگیر، نقاشی و سرگرمی ویژه دانش آموزان را با همراهی آموزش و پرورش، دارالقرآن تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران خواهیم داشت، افزود: برگزاری نشست و گفتگوهای مشاوره، گفتمان دینی و پاسخ گویی به سوالات توسط معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان  و حوزه علمیه در نمایشگاه پیش بینی شده است.

 

وی از ارائه زنده آثار هنری توسط هنرمندان در حاشیه نمایشگاه خبر داد و اذعان کرد: علاقه مندان می توانند آثاری که در حاشیه نمایشگاه تولید می شود به عنوان یادگار از نمایشگاه قرآن و عترت مازندران باخود به همراه ببرند.

 

رنجبر از برگزاری اختتامیه بخش هنری و مسابقات قرآنی جشنواره قرآن و عترت مازندران در حاشیه برپایی این نمایشگاه خبر داد .

 

کد خبر 1169011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha