برگزاری محفل ادبی با موضوع «تاثیر قرآن بر شعر و ادب فارسی» در آران و بیدگل

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری محفل ادبی با موضوع «تاثیر قرآن بر شعر و ادب فارسی» در این شهرستان خبر داد.

«جواد رنجکش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، محفل ادبی سلیمان صباحی با همکاری محفل قرآنی فاطمه بنت العسکری(س) و با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و  مسئولان محلی و اعضای محفل در کتابخانه مجتهدالزمان بیدگلی در آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: در ابتدای این محفل که شنبه سوم اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) برگزار شد، آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان و عضو کتابخانه مجتهد الزمان، «زینب جوزایی» قرائت و تفسیر آیات تلاوت شده هم بیان شد.

 

رنجکش اظهار داشت: در ادامه این مراسم، استاد علی خوشه‌چرخ مدرس دانشگاه به بیان تاثیرات قرآن بر شعر و ادب فارسی و تجلی آن در متون شعر و ادب پارسی پرداخت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آران و بیدگل افزود: در بخش دیگری از این محفل، ایمانیان از شاعران شهرستان آران و بیدگل ابیاتی از اشعار خود در وصف قرآن و امام علی علیه السلام را قرائت کرد.


رنجکش ادامه داد: در بخش دیگری از این مراسم ماشاالله اصیلی فر شعری در رثای امیرالمؤمنین به زبان محلی قرائت و استاد خوشه‌چرخ آن را برای حاضران ترجمه کرد.

 

وی افزود: در پایان این مراسم از خانواده درگاهی و خالوئیان، خیّرانی که کتابخانه مجتهدالزمان بیدگلی را یاری کرده اند، تقدیر شد.

پایان پیام

کد خبر 1169060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha