معرفی شخصیت‌هایی نظیر شیخ انصاری برای تمام نسل‌ها ضروری است

حجت الاسلام قاضی دزفولی از برگزاری کنگره شیخ انصاری در دزفول خبر داد و گفت: معرفی این شخصیت به تمام نسل‌ها به عنوان یک شخصیت علمی ضروری است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» شب گذشته در جلسه رسمی شورای شهر دزفول با موضوع هماهنگی سالروز گرامیداشت شیخ اعظم انصاری اظهار کرد: باید از شخصیت والای شیخ انصاری و این ظرفیت بزرگ برای توسعه اقدامات فرهنگی دزفول استفاده کرد.

 

امام جمعه دزفول افزود: در گذشته جلسات متعدد علمی با حضور فرهیختگان و طلاب در خصوص این شخصیت علمی برگزار شده است که جا دارد این جلسات ادامه یابد.

 

وی تصریح کرد: کتب زیادی در خصوص شخصیت شیخ اعظم نگارش شده که جمع‌آوری شده اما ضروری است برای جمع‌آوری سایر مقالات در این خصوص نیز اقدام شود.

 

رئیس شورای فرهنگ‌عمومی دزفول با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری و سایر فقها در خصوص شیخ انصاری عنوان کرد: رهبری تاکید دارند علاوه بر کنگره جهانی در خصوص شیخ اعظم اقداماتی در حوزه نجف نیز انجام گیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره کشوری شهدای روحانی ابراز کرد: حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول ۲۷ شهید به انقلاب تقدیم کرده لذا میشود از این کنگره که قرار است نیز جهت معرفی شیخ انصاری استفاده شود.

 

حجت الاسلام قاضی با بیان اینکه کنگره شهدای روحانی قرار است به صورت کشوری و استانی برگزار شود اضافه کرد: چهار هزار شهید روحانی در کشور وجود دارد که وجود این تعداد شهید روحانی در دزفول نشان می دهد دزفول شهری فرهیخته است.

 

وی اذعان کرد: بسیاری از شهدای روحانی دزفول همزمان با حضور در جبهه‌ها دروس علمیه خود را دنبال می کردند و دشمن با روایتگری سعی دارد خدمات روحانیون به کشور را کمرنگ جلوه دهد لذا برگزاری کنگره‌های این چنینی و معرفی شخصیتهایی نظیر شیخ انصاری برای تمام نسلها ضروری است.

 

«علی فرهمندپور» نیز در نشست هماهنگی سالروز بزرگداشت شیخ انصاری در شورتی شهر دزفول گفت: وجود شخصیت های بزرگی نظیر شیخ انصاری یک نعمت است.

 

فرماندار دزفول ادامه داد: یکی از ضرورت های‌ بزرگداشت شیخ انصاری معرفی ایشان به نسل جوان است و باید معارف این شخصیت به نسل جوان معرفی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: باید همانند مراسم چهارم خرداد همه دستگاه ها برای انجام یک برنامه منسجم در این خصوص همکاری کنند.

 

«محمدحسن پرآور» نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ۲۳ اردیبهشت سالروز ولادت خادم‌الفقها و المجتهدین شیخ اعظم انصاری برنامه ای برای هرچه بهتر برگزار شدن این روز در دستور کار شورای شهر قرار دارد.

 

رئیس شورای شهر دزفول افزود: شهرداری و شورای شهر ضمن انجام برنامه های فرهنگی به  مناسبت این روز، آمادگی همکاری با سایر دستگاه‌ها برای برگزار شدن بهترین مراسم بزرگداشت شیخ اعظم انصاری را دارد.

 

وی تصریح کرد: وجود ظرفیت های بزرگی نظیر شیخ انصاری که در حوزه فقه یک الگوی جهانی هستند برای دزفول ظرفیت بزرگ است که نباید از این ظرفیت غافل شد.

 

«سید محمد عیسی زاده» نیز در این نشست با بیان اینکه برای معرفی شیخ انصاری در کنار اقدامات فرهنگی و بزرگداشت باید کارهای ماندگار نیز انجام شود ابراز کرد: یکی از اقدامات ماندگاری که باید برای معرفی شیخ انصاری صورت گیرد بیت به ایشان است.

 

شهردار دزفول ابراز کرد: بیت شیخ انصاری در مناطق بافت قدیم دزفول یک حرکت عظیم چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه گردشگری است لذا تبدیل به یک موزه می توان در معرفی بهترین شیخ انصاری کمک شایانی داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: در گذشته اقداماتی در راستای تبدیل بیت شیخ انصاری به عنوان یک موزه صورت گرفته که متاسفانه متوقف شده لذا شهرداری این آمادگی را دارد در کنار اقدامات فرهنگی و  همکاری با سایر دستگاها جهت برگزاری کنگره نسبت در راستای اقدامی ماندگار تبدیل خانه شیخ اعظم به عنوان یک موزه اقدام کند.

 

«سید محمد پورمرشد» نیز در این نشست عنوان کرد: بررسی اقدامات علمی و فقهی شیخ انصاری یک کار تخصصی است که بررسی آن بر عهده متخصصان این حوزه است اما آنچه که در حوزه عمومی از شخصیت شیخ انصاری مفعول مانده موضوع ابعاد اخلاقی شخصیت شیخ اعظم است.

 

رئیس دفتر نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: همانگونه که در کتب مختلف آمده شیخ انصاری در کنار شخصیت علمی یک شخصیت مردمی نیز بوده است و اخلاق و کردار وی با مردم نیز همانند شخصیت علمی ایشان برجسته بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر متاسفانه چندان به خصوصیات اخلاقی وی پرداخته نشده لذا ضروری است این موضوع نیز در برنامه‌های بزرگداشت ایشان نیز پرداخته شود.

 

پورمرشد بیان کرد: در خصوص ابعاد اخلاقی شیخ اعظم فقط به صورت سینه به سینه بین مردم مواردی مطرح شده لذا از نویسندگان و محققان جهت معرفی و نگارش کتب در خصوص شیخ اعظم به عنوان یک الگوی اخلاقی و مردمی دعوت شود.

 

«علیرضا عصاری» نیز در این نشست تاکید کرد» این دانشگاه آمادگی برپایی کنگره چه به عنوان میزبان و چه به عنوان سایر اقدامات فرهنگی را دارد.

 

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول یاد آور شد: از نظر علمی شیخ انصاری کتاب های خوبی تالیف شده و دانشگاه جندی شاپور نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت ممکن در این خصوص اقداماتی انجام دهد.

 

کد خبر 1169092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha