تحول اقتصادی روستاها با احیای بافت‌های تاریخی و باارزش/ گردشگری محور توسعه شهرستان مینودشت است

قزل‌سفلی گفت: اجرای طرح بهسازی بافت‌های تاریخی و باارزش روستاهلی هدف گردشگری، اقتصاد این روستاها را متحول کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مینودشت، «محمدتقی قزل‌سفلی» در بازدید معاون عمران روستایی بنیادمسکن کشور به همراه مدیرکل و معاونان بنیادمسکن گلستان، نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از روستای گردشگری ساسنگ اظهارکرد: باید از بنیادمسکن انقلاب اسلامی که در زمینه عمران و آبادانی روستاها تلاش جهادی دارد به ویژه در زمینه احیای بافت‌های تاریخی و باارزش که سبب رونق گردشگری روستاها شده است، قدردانی کنیم.

 

فرماندار مینودشت گفت: اجرای طرح بهسازی بافت‌های تاریخی و باارزش اقتصاد روستاهایی مانند ساسنگ سبب تحول در اقتصاد روستاها شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: غالب روستاهای شهرستان مینودشت دارای ظرفیت گردشگری هستند که اجرای اینگونه طرح‌ها سبب بهبود اوضاع اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها شده است.

 

قزل‌سفلی افزود: نرخ بیکاری در این شهرستان بالاست و بهترین راه برای رفع این مشکل، توسعه و رونق بخش گردشگری است که اقدامات بنیادمسکن در روستاهای هدف گردشگری بسیار موثر بوده است.

 

وی در بخش دیگر سخنانش بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای این شهرستان تاکید کرد و گفت: شهرستان مینودشت ۷۲ روستا دارد که فاز نخست در ۵۰ روستا آغاز شده است و مرحله اول این طرح در ۲۰ روستا به پایان رسید.

 

فرماندار مینودشت گفت: در کنار اجرای طرح هادی، بازنگری در این طرح‌ها نیز موضوع مهمی است‌. اکنون افق ۱۰ ساله طرح در ۳۵ روستا به اتمام رسیده و نیازمند بازنگری است.

 

وی همچنین از بنیادمسکن گلستان خواست تدبیری برای جابه جایی اهالی روستای بازگیر مینودشت کند چراکه این روستا درگیر مسائل میراثی است و اکنون ساکنان این روستا شرایط خوبی ندارند.

 

کد خبر 1169106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha