ارایه خدمات دندانپزشکی در نمایشگاه قرآن

آقاپور از ارایه خدمات دندانپزشکی همراه با یک آیه یا حدیثی از ائمه معصومین (ع) از پاکیزگی دندان به مراجعه کنندگان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

«احسان آقاپور»، مسئول غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نمایشگاه قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: وزارت بهداشت امسال استثنائا در بخش دانشگاهی در خدمت مراجعه کنندگان نمایشگاه می باشد. با توجه به اینکه وزارت بهداشت اعتقادی مبنی بر ارایه خدمات به مردم دارد لذا ما تمام فعالیت های پزشکی و قرآنی خود را با هم در یک جا تجمیع و در حال ارایه این خدمات به  مراجعه کنندگان هستیم.

 

وی اظهار کرد: اولین موردی که برای ما بسیار مهم بود، ارایه خدمات دندانپزشکی همراه با آیات قرآنی بود. دندانپزشکان حاضر در این غرفه مسلط به آیات قرآنی هستند. آنها همزمان با دندانپزشکی در کنارش یک آیه یا حدیثی از ائمه معصومین (ع) از پاکیزگی دندان به افراد ارایه می دهند. همچنین بروشوری با محتوای خدمات دندانپزشکی و پاکیزگی به مراجعه کنندگان تقدیم می کنیم.

 

مسئول غرفه بخش وزارت بهداشت با اشاره به بخش طب ایرانی این غرفه تصریح کرد: بخش طب ایرانی ما امسال در دو بخش به صورت جدی ورود پیدا کرده است؛ یکی بخش مشاوره ها به ویژه تاکید بر سبک زندگی سالم و بخش دوم بخش میز کودک متکی بر سبک زندگی سالم می باشد به این صورت که مشاوران ما کودکان را در کشیدن نقاشی های سالم و سبک زندگی سالم هدایت و راهنمایی می کنند.

 

آقاپور با اشاره به بخش پژوهش های میان رشته ای قرآن سلامت اظهار کرد: در وزارت بهداشت 12 سال است که به صورت تخصصی بر روی این بخش کار می شود. ما سعی کردیم علاوه بر خدمات فوق، خدمات پزشکی هم جهت جذب مردم ارایه دهیم. دیابت، قند خون، فشار خون و یک سری از مشاوره های پزشکی توسط متخصصان ما از جمله خدمات پزشکی است که ما در این غرفه ارایه می دهیم.

 

وی با اشاره به بخش مشاوره سلامت روان و سلامت اجتماعی بیان کرد: این بخش برای مردم جذابیت بسیار زیادی دارد، مردم هم استقبال خوبی دارند. سعی می کنیم مشاوره هایی همراه با مشاوره های اسلامی داشته باشیم نه فقط مشاوره سلامت روان غرب، یعنی مشاورانی که در غرفه ما حضور دارند، افرادی هستند که به آیات قرآنی و احادیث مسلط می باشند. مشاوره هایی که ارایه می دهند، بیشتر تبلیغ مشاوره های اسلامی بوده تا سلامت روان غرب. همچنین سعی کردیم شعار امسال نمایشگاه قرآن کتاب مبنی بر امید و آرامش را اجرایی کنیم.

 

وی در خصوص بخش واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: این دو بخش در دو بعد سرخک برای کودکان و واکسن کرونا ارایه خدمات می کند. در کنار همه خدمات ما قرائت قرآن و نشست های تخصصی داریم. هر شب یک دانشگاه علوم پزشکی با تعداد بیش از 50 دانشجو در بخش ما حضور پیدا می کنند و نمایشگاه گردی می کنند و یک کارگاه یک ساعته برایشان برگزار می کنیم.

کد خبر 1169200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha