آموزش ۲۱ هزار مربی تربیتی در مدرسه تربیت اسلامی فیض

حجت الاسلام قره باغی از آموزش ۲۱ هزار مربی تربیتی در مدرسه تربیت اسلامی فیض خبر داد و گفت: جنس آموزش های ما از آموزش های مبنایی، مهارتی و تربیتی است.

حجت الاسلام «محمدرضا قره باغی»، مدیرعامل مدرسه تربیت اسلامی فیض در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با حضور در غرفه خبرگزاری در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: شتاب دهنده متیس نرم افراز تربیت، یادگیری و سبک زندگی است و با دغدغه حوزه فرهنگی و تربیت راه اندازی شده است. اکنون بیش از 16 استارت آپ در حوزه های فرهنگ و تربیت دارد. استارت آپ های آموزشی مانند مدرسه فیض که در حوزه های کنشگران تربیتی، کسب و کارهای فرهنگی، موضوعات خانواده، مهارت های فردی و موضوعات کودک و نوجوان است.

 

وی با اشاره به مزیت شتاب دهنده متیس تصریح کرد: مزیت اش این است که در کنار این شتاب دهنده، یک اندیشکده فکری و حمایتی را هم با خود دارد که اندیشکده مرآت می باشد.

 

وی در خصوص مدرسه فیض بیان کرد: ما سه سال پیش دغدغه ای را در جریان تربیتی کشور احساس کردیم، آن هم مسئله توانمندسازی کنشگران حوزه تربیت است. این موضوع بسیار مهمی است که شاید نیاز باشد خارج از فرآیندهای حاکمیتی دنبال شود.

 

مدیرعامل مدرسه تربیت اسلامی فیض با بیان اینکه موضوع تربیت ظرافت های خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: توانمندسازی مخاطبان در حوزه تربیت از حساسیتی برخوردار است که اگر بخواهد فقط توسط نهادهای حاکمیتی در حوزه تربیت دنبال شود، طبیعی است که با جابجا شدن مدیران و جابجایی سیاست ها و تخصیص بودجه این مهم دستخوش تغییر می شود.

 

حجت الاسلام قره باغی در ادامه افزود: هدف این بود که یک مجموعه خصوصی که دغدغه حوزه تربیت را دارد و افرادش هم فعالان حوزه تربیت هستند، این مجموعه را راه اندازی کنیم لذا اولین مخاطب ما مجموعه تربیتی های کشور بودند. سه سال است که مجموعه ما راه اندازی شده است، طی این مدت 21 هزار مربی را در این حوزه آموزش دادیم.

 

وی اظهار کرد: جنس آموزش های ما آموزش های مبنایی، مهارتی و تربیتی است.

 

مدیرعامل مدرسه تربیت اسلامی فیض با بیان اینکه در سال جدید دو مخاطب به مخاطبان خود اضافه کردیم، تصریح کرد: خانواده و مدارس را به مخاطبان خود اضافه کردیم، خانواده و مدرسه از حیث تربیت کننده بودنشان نه از ساحات دیگر. ما امسال دوره هایی را برای خانواده ها تربیت کردیم که بیشتر به نقش مادر و جایگاه تربیتی مادر توجه دارند.

 

حجت الاسلام قره باغی تصریح کرد: تربیت در خانواده یک امر غیر مستقیم است و طبق فرمایش دین، فرزند ثمره یک خانواده محسوب می شود. بر همین اساس خانواده را تعبیر به پدر و مادر و فرزند را ثمره تربیت می دانند لذا هر جایی که بنا را بر تربیت فرزند گذاشتیم، با قوت بیشتری به این مسئله پرداختیم و کار را کاریکاتوری و خراب کردیم. آنجایی تربیت شکل می گیرد که من هر آنچه هستم، فرزند من آن خواهد شد. مهم روابط زن و شوهر است که فرزندان در قالب آن شکل می گیرند و ساختار تربیتی خانواده مهم است.

 

وی ادامه داد: مومن بودن خانواده یک مسئله ای است و ساختار خانواده باید صحیح باشد. ساختاری که دین طراحی می کند، نقش هر یک از اعضا می باشد. اگر این نقش ها درست جانمایی شوند، تربیت درست و سالم در آن شکل می گیرد.

 

حجت الاسلام قره باغی اظهار کرد: موضوعات غیر مستقیمی که امروز در گسست فرهنگی داریم، پیچیدگی ها و ظرافت های امروزی هم به خاطر همین مسئله تربیت خانواده و نقش آفرینی ها دستخوش تغییر شده است لذا این امر موجب پرداختن به مسئله مهارت آموزی شده است.

 

مدیرعامل مدرسه تربیت اسلامی فیض در ادامه افزود: تربیت و خانواده مسئله مدرسه فیض است که در حال طراحی آموزش برای آن هستیم. در سه سال گذشته، دوره ها نوعا به صورت مجازی بوده. ما امروز دوره های آموزشی را در چند ساعت فیلم یا یک آزمون تعریف نمی کنیم بلکه آموزش را یک فرآیند می دانیم لذا برای این موضوع طراحی فرآیند کردیم و در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره های حضوری هستیم، با مجموعه های مختلف هم کار کردیم، این کار اصلی مدرسه فیض بود. در کنارش با سازمان های مختلف از جمله دارالقرآن هم همکاری داریم.

 

وی گفت: ما نمی توانیم نسبت به موضوع قرآن بی تفاوت باشیم. با سازمان دارالقرآن طرح نورالثقلین را اجرا کردیم، هدف اصلی این طرح گسترش جلسات خانگی قرآن است که از مطالبات مقام معظم رهبری نیز می باشد. بخش زیادی از تولید محتوای طرح نورالثقلین در مدرسه فیض صورت گرفته که شامل فیلم های آموزشی برای خانواده، محتواهای انیمیشنی و گرافیکی می شود.

کد خبر 1169215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha