ترس پنهان شده در راست‌گرایان آلترناتیو اروپا/ بزرگ‌ترین بازنده ضدیت با اسلام کیست؟

رفتار خشونت طلبانه و ضد اسلامی راست‌گرایان تندرو در اروپا که آخرین آن سوزاندن قرآن در سوئد بود، نشانه ترس شان از افزایش شمار مسلمانان است و این اقدامات تحریک آمیز برای کشورهای اروپایی خسارت بار خواهد بود.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: حادثه اخیر سوزاندن قرآن کریم توسط گروه ضد اسلامی و مهاجرتی راستگرای تندروی «استرام کورس» و «راسموس پالودان» رهبر دانمارکی – سوئدی این گروه، پیامدهای بسیاری برای کشور سوئد دربرداشته است. این مسئله بار دیگر ظهور راست افراطی اروپا و مواضع ضد اسلامی آنها را نشان می دهد.

این گروه افراطی در حالی روز شنبه گذشته به آتش زدن یک نسخه قرآن کریم در شهر مالمو سوئد اقدام کرد که پالودان رهبر این گروه  یک نسخه قرآن کریم دیگر را در لینشوپینگ در جنوب سوئد سوزاند.

 

حادثه سوزاندن قرآن، واکنش جهانی داشته و همچنان ادامه دارد، به طوری که خشم مسلمانان در کشورهای مختلف جهان و محکومیت های بین المللی برای بیان جدی بودن این حادثه افزایش یافت. این بیانیه ها این گونه رفتارها را محکوم کرد.

 

شبکه محلی SVT گزارش داد که این حادثه منجر به درگیری بین هواداران این حزب و تظاهرکنندگان مسلمان شد. در منطقه ای که قرار بود راهپیمایی با مجوز انجام شود، یک اتوبوس به آتش کشیده شد و به خودروهای دیگر در این منطقه آسیب رسید. به طوریکه مسافران اتوبوس مجبور به ترک محل شدند. نیروهای امنیتی نیز با سنگ و پرتاب شیشه های آتش زا مورد حمله قرار گرفتند و بسیاری از خودروهای پلیس آسیب دیدند.

در نتیجه واکنش تظاهرکنندگان خشمگین مسلمان، 26 پلیس زخمی و 14 غیر نظامی زخمی شدند و خسارت های مادی بسیاری نیز وارد آمد.

 

 

پالودان کیست

راسموس پالودان متولد دوم ژانویه 1982 میلادی یک سیاستمدار افراطی دانمارکی و رهبر حزب راست افراطی «هارد لاین» است که آن را در سال 2017 میلادی تاسیس کرد.

پالودان به دشمنی شدید با اسلام شهرت دارد. پیش از این، تمایل خود را نسبت به ممنوعیت اسلام در دانمارک و اخراج همه مسلمانان از این کشور به منظورحفظ جامعه قومی شان اعلام کرده بود.

 

پالودان، وکیل مدافع تعدادی از پرونده های انتقاد از حکومت بوده است. وی همچنین در تعدادی از پرونده های مربوط به مهاجران حضور داشت. پیش از این، در تعدادی از پرونده های ابراز عقاید نژادپرستانه محکوم شده بود.

 

پالودان و حزبش دیدگاه های افراطی و تندرو درباره اسلام و مهاجرت غیر غربی را نمایندگی کردند. وی به سازماندهی تظاهرات های سیاسی متعدد در مناطق مسلمان نشین معروف است.

پیش از این نیز وی نسخه هایی از قرآن کریم را سوزانده و به مخدوش کردن شان با روش های متعدد دراعتراض هایی که این حزب برگزار کرده ، اقدام کرده است.

 

«عماد الشدیاق» تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خلیج اونلاین می گوید که معتقد است که سوزاندن نسخه های قرآن کریم توسط پالودان از پیش برنامه ریزی شده است، زیرا هدف از این کار، سوزاندن قرآن نیست. بلکه ایجاد واکنش در مسلمانان خشمگین است.

الشدیاق می گوید: هدف پالودان، پیروزی در انتخاباتی است که سپتامبر آینده در سوئد برگزار می شود و وی قصد دارد تا نامزد انتخابات باشد.

 

راست افراطی

پالودان و حزبش تنها کسانی در اروپا نیستند که فعالیت ضد اسلامی دارد، به طوری که شخصیت های سیاسی متعدد و احزب راست افراطی ضد اسلام و ضد مهاجران در اروپا فعالیت می کنند و تلاش دارند تا مسلمانان را با تصویب لایحه های مختلف همچون حجاب و اقدامات ضد اسلامی در تنگنا قرار دهند.

احزاب راست به به راست سنتی و راست افراطی تقسیم می شوند. راست سنتی برای حفاظت از سنت ها و آداب درون جامعه تلاش می کند. درحالی که راست تندرو به دنبال مداخله اجباری و استفاده از خشونت برای حفظ سنت ها و آداب و تعصب مذهبی و دشمنی با مهاجران به طور کلی و مسلمانان به طور خاص است.

 

این رفتار خصمانه و خشونت عمدی توسط افراط گرایان بارها نشان داده شده است و آخرین آن در روزهای اخیر در سوئد بود. این رفتاری که اخیرا توسط افراط گرایان در مالمو و شهرهای دیگر سوئد رخ داد، ترس پنهان شده درون افراط گرایان است.

شدیاق درباره علت این ترس می گوید: افزایش تعداد مهاجران در سراسر اروپا علت این ترس است. این افزایش تنها کمی نیست، بلکه افزایش کیفیتی است. همه آنها مسلمان هستند و این باعث شده است که اروپایی از حمله اسلامی به کشورشان احساس نگرانی و ترس کنند.

 

این تحلیلگر سیاسی می گوید: این ترس از طریق اقدامات تحریک آمیز مانند آتش زدن قرآن نشان داده می شود. این اقدام تحریک آمیز همراه با واکنش مسلمانان است که به درگیری با پلیس تبدیل می شود. راست گرایان تندرو از این درگیری بهره برداری می کنند تا نشان دهند که این مهاجران در کشور مشکل ایجاد می کنند و از آن در انتخابات استفاده می کنند.

 

شدیاق می گوید: اقدامات تحریک آمیز راستگرایان تندرو ممکن است به شکل منافع انتخاباتی در داخل به آنها بازگردد. اما بازگشت آن برای کشورهایی که اجازه اقدامات تحریک آمیز در داخل کشورشان را می دهد، خسارت بار است.

 

او می گوید: یک میلیارد و 800 میلیون مسلمان در جهان تاثیر بسیاری بر کشورهایی می گذارند که اجازه اهانت به مسلمانان را می دهند. هرحادثه از این نوع که اخیرا در سوئد رخ داد، هرگز در چارچوب سوئد یا دانمارک باقی نمی ماند. درصورتی که کشورهای حوزه خلیج فارس یا کشورهای عربی یا کشورهای اسلامی همبستگی داشته باشند و بر تحریم محصولات این کشورها توافق کنند، راست افراطی از آن چه استفاده ای می کند؟

پیش از این ، تحریم محصولات اروپایی توسط مسلمانان در نتیجه اهانت به دین و عقیده شان که در کشورهای اروپایی رخ داد، میلیاردها دلار خسارت برای این کشورها داشته است.

کد خبر 1169257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha