احزاب شیعه و سنی لبنان، هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند

مسئولان، احزاب شیعه و سنی و امامان جماعت لبنان، اقدام رهبر راست گرای افراطی دانمارک در سوزاندن قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند و خواستار مقابله با عاملان این هتک حرمت شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم توسط راسموس پالودان، رهبر راست گرای افراطی دانمارک در مقابل سفارت ترکیه در سوئد، با واکنش مختلف کشورهای اسلامی، سازمان ها و موسسات اسلامی رو به رو شد.

 

علاوه بر ترکیه، لبنان نیز از جمله کشورهایی بود که به مراکز، روسا و مسئولان آن به شدت این اقدام اهانت آمیز را محکوم کردند.

 

تحصن جمعیت «قولنا و العمل» در محکومیت قرآن سوزی در سوئد

در همین راستا، جمعیت «قولنا و العمل» لبنان  تجمع اعتراضی در شهرک برالیاس منطقه بقاع برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تجمع، با در دست داشتن قرآن کریم و بنرهایی، اقدام عاملان هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند.

 

شیخ احمد القطان، رئیس جمعیت قولنا و العمل، جمعی از علما، شرکت کنندگان در دوره های قرآنی وابسته به این جمعیت در حالی که قرآن به دست داشتند، مقابل مسجد عمر بن خطاب جمع شدند و این اقدام را محکوم کردند.

 

شیخ احمد القطان در سخنانی، هتک حرمت دشمنان اسلام را که هر بار این اقدام را تکرار می کنند، محکوم کرد.

 

انجمن علمای بیروت قرآن سوزی در سوئد را محکوم کرد

انجمن علمای بیروت با صدور بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و گفت: ما نیازی به توصیف این جنایت شنیع نداریم، زیرا خود نشان دهنده گستره ادعاهای نادرست حقوق بشری است که غرب از آن غوغا می کند!

 

ما از مقامات سوئدی که به رهبر افراطی دانمارک اجازه دادند تا این حمله گناه آلود را علیه ایمان صدها میلیون مسلمان در جهان انجام دهد، ابراز تاسف می کنیم.

 

انجمن علمای بیروت، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را حمله آشکار علیه مسلمانان دانست و گفت: این اقدام خصمانه ربطی به آزادی بیان و عقیده ندارد و مقامات سوئدی مسئول این هتک حرمت ها هستند.

 

این هیئت از انجمن های حقوق بشری در جهان که همواره از حفظ آزادی های عمومی و حقوق بشر صحبت می کنند، خواست برای جلوگیری از این تخلفات مکرر موضع گیری جدی داشته باشند.

 

سید علی فضل الله قرآن سوزی در سوئد را محکوم کرد

سید «علی فضل ‌الله» روحانی برجسته لبنانی و فرزند مرحوم علامه سید «محمد حسن فضل الله»، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و از دولت سوئد خواست تا عاملان هتک حرمت  به قرآن را که باعث جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شدند، محکوم کنند.

 

وی در بیانیه ‌ای اعلام کرد:  وی از دولت‌ ها، مراجع دینی و نهادهای اسلامی خواست تا مشکل خود را حل و فصل کنند و برای مقابله موثر با این گونه تخلفات مکرر اقدام بکنند.

 

نبیه بری قرآن سوزی در سوئد را محکوم کرد

نبیه بری رئیس مجلس لبنان اقدام سیاستمدار افراطی دانمارکی در سوزاندن قرآن کریم در سوئد را  شدت محکوم کرد.

 

رئیس پارلمان لبنان در این بیانیه گفت: تکرار اینگونه اهانت‌ ها به مقدسات، هتک حرمت به احساسات و مقدسات بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان و هتک حرمت به تمامی رسالت‌ ها و کتب آسمانی است.

 

مفتی لبنان، قرآن سوزی در سوئد را محکوم کرد

شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان در بیانیه ‌ای اقدام  راسموس بالودان، رهبر حزب راست گرای افراطی دانمارک در سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم نزدیک سفارت ترکیه در سوئد را محکوم کرد و این رفتار را افراطی گری و حمله به اسلام و مسلمانان توصیف کرد.

 

دریان با هشدار نسبت به این اقدام ناپسند که بیانگر نفرت، نفرت و تحریک علیه مسلمانان جهان است، خواستار مقابله با کسانی شد که به اسلام و قرآن کریم توهین می کنند.

 

پیش از این حزب الله لبنان و هیئت علمای شیعیان لبنان اقدام اهانت آمیز به قرآن کریم را محکوم کردند.

 

کد خبر 1248429

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha