نظام نظارت و ارزیابی نحوه  اجرای قانون  باید در برنامه هفتم توسعه به خوبی دیده شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نظام نظارت و ارزیابی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در برنامه هفتم توسعه دیده شود و نهاد و دستگاهی وجودداشته باشد که این اتفاقاتی را که باید در برنامه هفتم بیفتد مطالبه گری کند.

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تدبیر برای تنظیم و تدبیر برنامه هفتم توسعه گفت: تدوین برنامه  هفتم توسعه در دستور کار مجلس ودولت است مقام معظم رهبری اشاره کردند که تعداد زیادی طرح در سالهای مختلف آمده اند که بودجه هم گرفته اند ولی به درستی اجرایی نشده اند و اتفاقی نیفتاده است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منظور از شاخص  که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند این است که ما یک معیارها و شاخص های قابل اندازه گیری داشته باشیم بر فرض مثال بررسی کنیم که این استان ها دراین پنج سال که قرار بود اتفاقاتی بیفتد افتاده یا نیفتاده است علت عدم اجرای قانون چه بوده است و در آینده برای اینکه این اتفاق رخ ندهد چه کارهای لازم است.

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که باید توجه داشت این است که قانون به اندازه کافی داریم طرح و لوایح به اندازه کافی هست ولی اجرا و نظارت وجود ندارد برخی از قوانین چون اجرایی نمی شوند فکر می کنیم که در این حوزه قانون وجود ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: نظام نظارت و ارزیابی نحوه اجرای قانون یکی از مهمترین  مسائلی است که باید در برنامه هفتم توسعه باشد و نهاد ودستگاهی وجودداشته باشد که این اتفاقاتی را که باید در برنامه هفتم بیفتد مطالبه گری کند.ما در تمام زمینه های اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی وضع موجود و وضع مطلوب داریم  باید برنامه ریزی های ما در جهت رسیدن به وضع مطلوب باشد ،درزمینه حمل و نقل کمبودهای ما کاملا معلوم است ما باید به گونه ای در برنامه تدبیر کنیم که هرساله چه مقداراز این کمبود جبران می شود و چه کسی مسئول آن است.

 

وی خاطر نشان کرد: لایه نظارت و برخورد با کسانی که ترک فعل می کنند باید در هر قانونی در نظر گرفته شود ما در حوزه های نانو،پزشکی و سلول های بنیادی وضعیت خوبی داریم و باید در سایر حوزه ها نیز همین مسیررا طی  کنیم.

کد خبر 1169270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha