اصحاب رسانه یک ظرفیت برای رشد عملکرد مدیران اجرایی و خدماتی هستند

سپهر گفت: گفت: اصحاب رسانه به سان مشاوران و ناظرانی هستند که در همه ی حوزه ها در جریان روند اقدامات و فعالیت ها قرار میگیرند و یک ظرفیت مهم برای بهبود عملکرد مدیران اجرایی و خدماتی به شمار می روند.

« محمدجواد سپهر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: اصحاب رسانه به سان مشاوران و ناظرانی هستند که در همه ی حوزه ها در جریان روند اقدامات و فعالیت ها قرار میگیرند و یک ظرفیت مهم برای بهبود عملکرد مدیران اجرایی و خدماتی به شمار می روند.

 

مسئول قرارگاه ارشاد سازمان بسیج رسانه استان البرز افزود: ماده ی ۳۰ بند ۲ اصل سوم قانون اساسی، مواد ۲ و ۱۰ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، می گوید: حق شهروندان است که به اطلاعات عمومی موجود در موسسات عمومی و موسسات خصوصی ارائه دهنده ی خدمات عمومی دسترسی داشته باشند و همه ی دستگاه ها و نهادها موظف به انتشار مستمر اطلاعات غیرطبقه بندی شده و مورد نیاز جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: بنابراین اصحاب رسانه نقش مهمی در اطلاع رسانی و افزایش آگاهیهای عمومی در جامعه دارند و یک سرمایه ی اجتماعی موثر در جریان فرهنگ سازی هستند لذا ضرورت ساماندهی اصحاب رسانه و بررسی مجوزهای فعالیت آنان ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی اظهار کرد: حتی بعضا مشاهده می شود برخی خبرگزاری ها ساختمان و یا محل فعالیت هم در اختیار ندارند که حسب قانون خبرگیری و فعالیتهای تبلیغاتی آنها نیز بایستی متوقف شود ضمن اینکه رتبه بندی و تحت پوشش بیمه ای و همچنین بحث تعاونی مسکن خبرنگاران نیز از کارکردها و اموری است که در جهت بهینه سازی راندمان فعالیت اصحاب رسانه بسیار مثمرثمر خواهد بود. مهمترین موضوعی که حتما باید لحاظ گردد تکریم و احترام پیشکسوتان عرصه ی خبرنگاری و رسانه ای است.

 

به گفته وی، همه ی موارد اعلامی از اداره کل محترم ارشاد و فرهنگ اسلامی استان البرز مورد انتظار و توقع بوده که امید است با دلسوزی و جدیت به انجام برسد. شاید تا چندی پیش محوری ترین نقشی که برای رسانه ها متصور بود صرفا اطلاع رسانی از رویدادهای عینی و واقعی به شمار میرفت، اما در حال حاضر رسانه ها بعنوان یک ابزار و امکان اطلاع رسانی محض، کم کم جای خود را به یک ابزار هدایتگر جریانات سیاسی - اجتماعی و بحران زا یا بالعکس بحران کاه داده است.

 

مسئول قرارگاه ارشاد سازمان بسیج رسانه استان البرز خاطرنشان کرد: لذا با توجه به وظایف خطیری که بر عهده ی اصحاب رسانه گذارده شده، همانگونه که اشاره شد، نیاز به ورود جدی کارشناسانه و تخصصی از سوی وزارت ارشاد در کلان و در سطح پایین تر اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان البرز احساس میشود تا با تیمی کارشناس، وضعیت رسانه ها را رصد و در خصوص آندسته از نشریات و رسانه هایی که فاقد مجوزهای لازم و یا احیانا نارسایی هایی میباشند، تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

 

 

کد خبر 1169290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha