صد دانه یاقوت و آغاز مهمانی سوره مباركه ماعون

برنامه صد دانه یاقوت با محوریت آموزش صحیح خوانی و حفظ قرآن كریم و با موضوع آموزش آداب تلاوت و آموزش موضوعات اخلاقی، تربیتی و رفتاری به روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیوقرآن؛ جنگ عصرگاهی صد دانه یاقوت، بخش ویژه كودكان و خردسال جشنواره قرآنی صد است كه در بخش ابتدایی ویژه برنامه افطار رادیو قرآن با عنوان بر آستان جانان هرروز ازشنبه تاپنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰از رادیوقرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می شود. برنامه صد دانه یاقوت كه هرهفته به یك موضوع خاص و یك سوره مشخص می پردازد و هر روز یكی از آیات آن سوره، موضوع مورد بحث برنامه می باشد، در برنامه روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه مصادف با بیست و دومین روز از ماه مبارك رمضان در ادامه آموزش سور كوچك قرآن به مرور مفاهیم آیات سوره مباركه ماعون در قالب شعرخوانی با بیان نكات تجویدی و تلفظ صحیح آن پرداخت.

 

 در این برنامه تأكید شد كه سوره مباركه ماعون یكی از سوره های كوچك قرآن و دارای ۷ آیه است. این سوره مباركه در جزء سی ام قرآن كریم قرار گرفته و خداوند در آن به یك سری موضوعات اشاره نموده و پیام هایی برای انسان دارد. همچنین در این برنامه تأكید شد هر حرفی از آیات شریفه قرآن كه تشدید داشت، محكم تلفظ می شود.

 

 در این سوره می خوانیم كه در گذشته شخصی به نام ابوسفیان زندگی می كرد كه بسیار ثروتمند بود و هر هفته یكی از گوسفندان خود را سر می برد و مصرف می كرد. اما به دیگران كمك نمی كرد. در این سوره به خصاصت ابوسفیان اشاره می شود كه به نیازمندان كمك نمی كرده است. برای شركت در برنامه، كودكان و خردسالان می‌توانند قرآن بخوانند و به كمك بزرگترها قرائت های خود را در قالب صوتهای۱۰۰ثانیه ای به درگاه های رادیو قرآن ارسال نمایند.

 

هر روز به قید قرعه به شركت كنندگان هدیه ای تقدیم و اسامی برندگان درسایت رادیو قرآن اعلام می گردد. برنامه "صد دانه یاقوت" در قالب جنگی نمایشی به تهیه كنندگی فاطمه گنجی، اجرای الهام دارابی و كارشناسی محمدامین مهدوی و با هنرمندی صداپیشگان آسیه گرجی و سارا عرب پوریان همراه با قصه گویی مریم نشیبا به نویسندگی الهام زیدیام نویسنده (بخش نمایش) و مژگان عظیمپور (نویسنده بخش قصه) وجلال زارعی، هماهنگی برنامه به روی آنتن می رود. علاقمندان بدون محدودیت سنی و تفكیك جنسیتی می توانند با خواندن آیاتی از كلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شركت نمایند. شركتكنندگان می بایست جهت نامنویسی، اطلاع ازجزئیات و ارسال آثار خود به سایت رادیوقرآن به آدرس www.radioquran.irمراجعه كرده و در بخش «جشنواره۱۰۰» پس ازتكمیل اطلاعات شخصی (نام،نامخانوادگی،سن،محل سكونت...)، فایل صوتی خود را بارگزاری نمایند و یا فایل صوتی تلاوت خود را در اپلیكیشن واتساپ به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ارسال نمایند.

 

همچنین علاقه‌مندان جهت شركت در این پویش می توانند با تلفن گویای شبكه به شماره۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰تماس حاصل نمایند. مهلت ارسال آثار تا پایان اسفندماه سال جاری می باشد .اختتامیه این جشنواره نیز پایان ماه مبارك رمضان سال ۱۴۰۱می باشد. .مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند ازطریق وبسایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبكه استفاده و درجریان آخرین خبرهای رادیوقرآن قراربگیرند و دیدگاه و نظرات خود را ازطریق سامانه پیامكی و تلفن گویای شبكه با مادر میان بگذارند. ازطریق موج اف.ام ردیف۱۰۰مگاهرتز شنونده ما باشید.

 

کد خبر 1169295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha