فعالیت ۱۴هزار تعاونی درمازندران/آموزش نیروی کار ماهر مورد توجه است

باقری گفت: یکی از مشکلات استان مازندران مسئله کمبود و نبود نیروی ماهر است که بعضا تولیدکنندگان و صنایع عنوان می‌کنند، کار هست، اما نیروی کارگر تخصصی نداریم از این رو تلاش شده با همکاری فنی و حرفه ای آموزش نیروی ماهر در جوار کارگاه ها را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی باقری» امروز (۵ اردیبهشت) در نشست تشکل های کارگری با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه ۵تا۱۱اردیبهشت ماه به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده، اظهار کرد: اگر بازو و فکر و اندیشه کارگران نباشد هیچ جامه ای به سمت توسعه و پیرفت نخواهد رفت.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه ۷۰درصد کارگران زیر خط فقر قرار دارند، افزود: با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و تلاش نمایندگان کارگران و زحمات کارفرمایان شاهد افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران هستیم که می طلبد افزایش حقوق این قشر همانند سایر اقشار باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر کارگران نباشند واحدهای تولیدی از چرخه خارج می شوند، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندارن جزء چند دستگاه اول و تاثیرگذار استان است.

 

باقری به فعالیت ۱۴هزار تعاونی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۳۴هزار پرسنل در این تعاونی ها فعالیت دارند.

 

وی به رونمایی از طرح زیست بوم اشتغال اشاره و بیان کرد: قرار است تا پایان سال جاری یک میلیون و ۸۵۰هزار شغل در کشور ایجاد شود.

 

باقری با بیان اینکه سهم مازندران سال گذشته ایجاد ۳۵هزار شغل در سال گذشته بود که ۱۰۲درصد محقق شد،‌ گفت: سال گذشته ۱۱هزار و ۵۰۰پرونده رای صادر شده است.

 

وی به فعالیت ۲۹بازرس کار در استان اشاره کرد و افزود: ۱۰۴هزار واحد تولیدی و کارخانجات استان را خدمات می دهند؛ ۱۳۵معدن را نیز خدمت ارائه می کنند.

 

باقری بابیان اینکه سال گذشته ۱۶هزار و ۷۰۰نوبت دوره ای از ساخت و سازهای مسکن در سطح استان بازرسی به عمل آمد، گفت: مشکلات حوزه کار، تولید و روابط کار مشکلاتی وجود دارد و تلاش داریم در رفع این مشکلات عملکرد مناسبی داشته باشیم.

 

وی به رونمایی از طرح اشتغل روستائیان با عنوان توسعه اشتغال روستایی در هزار جریب نکا اشاره کرد و افزود: بسیاری از کارگاه ها با چالش نیروی متخصص مواجه اند و تلاش داریم آموزش در جوار کارگاه با همکاری فنی و حرفه ای داشته باشیم.

کد خبر 1169307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha